12 شركت غیرفعال قشم در سه ماهه نخست امسال احیا شد

قشم- ایرنا- مدیركل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شركت های فعال در شهرك های صنعتی جزیره با احیای 12 شركت غیرفعال در سه ماهه نخست 95 به مجموع 138 شركت افزایش یافت.

جهانگیر مجیدی روز پنج شنبه در آئین تجلیل از فعالان 16 شركت صنعتی برتر جزیره به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در سالن مركز بین المللی رشد قشم، اظهار كرد: برنامه احیای واحدهای تولیدی غیرفعال قشم با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاكید رهبر معظم انقلاب و افزایش تولیدات صادرات محور به صورت جدی توسط این اداره كل دنبال می شود.
وی ادامه داد: براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و دستور معاون اول رئیس جمهوری دولت یازدهم به عنوان رئیس ستاد تسهیلات اقتصاد مقاومتی كشور، 147 واحد نیمه فعال در قشم شناسایی شده است.
مجیدی اظهار امیدواری كرد كه با احیای دوباره این واحدهای صنعتی میزان تولید و صادرات قشم به خارج از كشور در حوزه های مختلف به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
مدیركل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم یادآوری كرد: همزمان با روز ملی صنعت، پنج واحد صنعتی شامل سه واحد صنایع شیلاتی، یك واحد شناورسازی و یك واحد ساخت سقف كاذب در قشم افتتاح می شود.
وی همچنین از برنامه كلنگ زنی 10 واحد صنعتی دیگر در بخش های تولیدی شامل چند واحد تولید عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی، پرورش ماهی در قفس، تولید نایلون و نایلكس، تولید كود اورگانیك، تولید آرد و دو كشتارگاه در روز ملی صنعت در منطقه آزاد قشم خبر داد.
مجیدی از برنامه افزایش 30 درصدی صادرات قشم به خارج از كشور به عنوان یكی از مهمترین برنامه های امسال اداره كل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم یاد كرد.
وی ادامه داد: به طور قطع با حمایت دولت تدبیر و امید و احیای واحدهای غیرفعال در این جزیره، قشم به یك منطقه مهم صادراتی كشور تبدیل می شود.
مدیر كارخانه شركت روغن موتور كاسترول قشم نیز در این آئین به عنوان نماینده واحدهای تولیدی جزیره، گفت: برای موفقیت در امر صادرات به ثبات در تصمیم گیری ها نیازمندیم.
محمدكیوان میررحیم افزود: با تفویض اختیارات وزارت خانه های مرتبط با صنایع و دستگاه هایی همچون اداره استاندارد و گمرك به سازمان منطقه آزاد قشم، می توان به روند فعالیت صادراتی این منطقه امیدوار شد.
وی ادامه داد: موفقیت صنایع قشم موجب تبلیغ برای جذب دیگر فعالان اقتصادی می شود و تحقق معافیت مالیاتی دائم نیز نقش مهمی در افزایش تولید و صادرات خواهد داشت.
میررحیم به نمایندگی از صاحبان صنایع قشم ضمن تجلیل از نگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد برای حل مشكلات حوزه صنعت، اظهارامیدواری كرد كه با حمایت دولت تدبیر و امید و آسان سازی شرایط صادرات، جان تازه ای به كالبد تولید در این منطقه دمیده شود.
بنا به این گزارش، لوح سپاس و تندیس روز ملی صنعت و معدن توسط حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام رضا جوكار امام جمعه شهرستان، عزت كمال زاده فرماندار قشم و جهانگیر مجیدی مدیركل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم به مدیران 16 شركت برتر قشم اهدا شد.
2090