۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶
کد خبر: 82131442
T T
۰ نفر
معاون شهردار: شهرداري بندرعباس در قطع فيبر نوري مقصر نبوده است

بندرعباس- ايرنا- معاون عمراني شهرداري بندرعباس با اشاره قطع فيبر نوري كه موجب قطع بخشي از شبكه تلفن همراه در بندرعباس شده ، گفت: استعلام فني اشتباه شركت مخابرات علت اصلي اين اتفاق بوده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عبدالرضا بهادر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام حفاري شهرداري بندرعباس براي اجراي يك پروژه شهري در بلوار افروز شهابي‌پور، افزود: شهرداري طبق روال هميشگي از دستگاه‌هاي زيرساختي مانند مخابرات، گاز، آب و برق استعلام لازم جهت انجام حفاري ها را مي گيرد كه براي اجراي اين پروژه‌ نيز اين اقدام صورت گرفته است.
وي ادامه داد: طبق اعلام كارشناسان مجموعه مخابرات استان، در محل حفاري شهرداري بندرعباس، خطوط فيبر نوري بايد در عمق هفت متري زمين قرار مي‌داشت اما ما در عمق 1.5 متري با آن مواجه شديم.
بهادر با اشاره به اختلاف فاحش و ناشيانه عمق اعلام شده از سوي كارشناسان مخابرات، گفت: مجموعه مخابرات يك بحث استراتژيك و مهم است و انتظار مي‌رود در اين مسائل ابتدايي دقت لازم را داشته باشند تا هزينه آن متوجه شهروندان نباشد.
وي تصريح كرد: متاسفانه شهرداري بندرعباس با يك مشكل جدي در اين زمينه روبروست و براي اجراي پروژه‌هاي بزرگ در سطح شهر علاوه بر تمام مشكلات، دچار هدررفت زمان نيز مي‌شود كه اين مورد از جمله آنها است.
معاون شهرداري بندرعباس با تاكيد بر اينكه شهرداري در قطع فيبر نوري هيچ گونه قصوري نداشته است،گفت: انتظار داريم اشتباهات فني در ساير استعلام جهت اجراي پروژه‌هاي ديگر دقيق‌تر باشد.
روز گذشته به دنبال اختلال همراه اول در هرمزگان، مدير شركت ارتباطات سيار اين استان گفت : خطوط تلفن همراه اول اين استان از حدود ساعت 12 و 50 دقيقه امروزدچار اختلال شده و مشتركان قادر به برقراري ارتباط تلفني نيستند.
امير يگانه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ، علت اين حادثه را حفاري پيمانكار شهرداري بر روي حوضچه مخابرات درحد فاصل چهار راه خانه نان تا مجتمع گفت وگوي تمدن ها عنوان كرد.
وي ادامه داد: اين اقدام پيمانكار شهرداري بدون اطلاع شركت مخابرات هرمزگان انجام و موجب اختلال در ارتباط هاي تلفن هاي همراه اول و ديتا در هرمزگان شده ولي تاثير آن بر تلفن هاي ثابت اندك بوده است.
وي اضافه كرد: در حال تلاش براي برقراري ارتباط هاي تلفن هاي همراه از مسيرهاي جايگزين هستيم و اميد مي رود تا شب شبكه همراه اول به حالت طبيعي خود بازگردد.
مدير شركت ارتباطات سيار هرمزگان اظهار داشت: ميزان خسارت وارد شده به شركت مخابرات هرمزگان هنوز مستند نشده است.
يك ميليون و 500 هزار مشترك فعال در استان هرمزگان از خدمات همراه اول استفاده مي كنند.
7198/ 6048

سرخط اخبار استان‌ها