۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۰
کد خبر: 82128214
T T
۰ نفر
بنياد بركت 60 ميليارد ريال براي احداث 10 مدرسه در كرمانشاه اختصاص داد

كرمانشاه - ايرنا- مدير كل نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس استان كرمانشاه گفت كه بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) براي احداث 10 مدرسه 60 ميليارد ريال اختصاص داده و تلاش دارد با برنامه ريزي تا پايان سال 95 اين مدارس در نقاط مختلف استان به بهره برداري برسد.

مرزبان نظري روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا عنوان كرد كه اين بنياد از سال 1390 تاكنون اقدام به احداث 24 پروژه‌ آموزشي با 84 كلاس درس با سرمايه‌گذاري 67 ميليارد و 200 ميليون ريال در استان كرمانشاه كرده است.
استان كرمانشاه هم اكنون داراي بيش از 321 هزار دانش آموز است كه در چهار هزار و 132 مدرسه با 15 هزار و 338 كلاس درس تحصيل مي‌كنند.
بنياد اجتماعي و اقتصادي 'بركت' وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) حدود 9 سالي كه از تاسيس آن مي گذرد، خدمات قابل توجهي در زمينه‌ آموزشي و اقتصادي به مناطق محروم از جمله شهرستان‌هاي استان كرمانشاه ارائه كرده است.
فرماندار شهرستان سنقر و كليايي نيز در گفت و گو با ايرنا تاكيد كرد كه بنياد بركت تاكنون چندين طرح آموزشي و اقتصادي در اين شهرستان به مرحله‌ عملياتي رسانده است.
عليرضا ايزدي افزود: اين بنياد 2 مدرسه در روستاهاي يوسفجرد و آگاه عليا ساخته و تحويل آموزش و پرورش داده است.
به گفته‌ وي بنياد بركت همچنين هنرستان شريعتي سنقر را كه توسط اداره كل تجهيز و نوسازي مدارس استان كليد خورده اما در پيشرفت 60 درصدي متوقف شده بود، تكميل كرده است.
ايزدي اظهار كرد: اين بنياد هم اكنون در حال ساخت مسجد روستاي چشم زنگي در بخش كليايي است و عمليات تكميل مسجد نيمه كاره‌ روستاي چشمه توران را هم بر عهده گرفته است.
فرماندار سنقر گفت كه بنياد بركت در حوزه‌ي توانمندسازي اقتصادي نيز در ساخت كارخانه‌هاي خوراك دام و توليد بستني سنقر مشاركت داشته و پس از پايان مشاركت سهام خود را به كارآفرينان واگذار كرده است.
بر اساس گزارش بنياد بركت، حجم كل سرمايه‌گذاري براي احداث اين 2 كارخانه، بيش از 138 ميليارد ريال بوده است.
بنياد بركت معمولاً بين سه تا پنج سال پس از مشاركت در طرح‌ها و آغاز بهره‌‌برداري، اقدام به فروش تدريجي سهام خود به سهام‌داران شريك و سرمايه‌گذاري در ديگر طرح‌هاي اقتصادي مناطق محروم مي‌كند.
بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) كه در سال 86 تأسيس شده، با مشاركت در چند طرح اقتصادي شهرستان سنقر استان كرمانشاه براي 565 نفر از ساكنان منطقه كارآفريني كرده است.
براساس گزارش روابط عمومي بنياد بركت، بنياد بركت با مشاركت بيش از 2046 ميليارد ريالي در اجراي 16 طرح اقتصادي و صنعتي در مناطق محروم استان كرمانشاه، به كارآفريني مستقيم و غيرمستقيم براي 7 هزار و 20 نفر كمك كرده است.
طرح‌هايي كه با مشاركت بنياد بركت در استان تحقق يافته در زمينه‌ي صنايع غذايي، امور كشاورزي، خوراك دام، دامداري و صنعتي است.
در همين ارتباط محمد جباري معاون اقتصادي بنياد بركت گفت كه امسال در 10 طرح بزرگ كشت و صنعت در مناطق مرزي سرمايه‌گذاري مي شود كه به طور قطع حداقل يك طرح در قصرشيرين خواهد بود.
وي همچنين اظهار كرد: در سال 94 يك هزار ميليارد ريال براي تكميل 10 بيمارستان نيمه تمام به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كمك كرديم؛ در تهران هم به منظور كاهش آلودگي هوا و حفاظت از محيط زيست پروژه يك هزار هكتاري جنگل‌كاري بركت توسط ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به اجرا درآمده است.
تاكنون 261 طرح توانمندسازي اقتصادي با مشاركت مالي بنياد بركت در مناطق كم‌تر توسعه‌‌يافته و محروم كشور عملياتي شده است كه انتظار مي‌رود با نهايي شدن تمامي طرح‌ها، بيش از 164 هزار شغل براي ساكنان مناطق محروم ايجاد شود.
تاكنون شمار مدارس به بهره‌‌برداري رسيده‌ بنياد بركت در كل كشور به 600 باب شامل دو هزار و 878 كلاس درس رسيده است. در همين حال 205 باب مدرسه ديگر نيز در مناطق كم‌تر توسعه‌يافته كشور در دست ساخت و تكميل است.
رهبر معظم انقلاب به مسئولان بنياد بركت توصيه كرده‌اند كه يك‌هزار مدرسه براي يك هزار روستاي محروم كشور بسازند.
1596
۰ نفر