۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82128070
T T
۰ نفر
پيكرهاي پاك دو شهيد محيط بان در بندرعباس تشييع شد

بندرعباس- ايرنا - پيكر دو شهيد محيط بان اداره كل حفاظت محيط زيست هرمزگان روز دوشنبه در مراسمي با حضور معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، استاندار هرمزگان و مردم روزه دار اين استان تشييع شد.

به گزارش ايرنا، معصومه ابتكار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، در اين مراسم با قرائت پيام رئيس جمهوري اظهار كرد: اين شهدا متعلق به همه ملت ايران و حتي جهان هستند.
وي افزود: محيط بانان هرمزگان در راه حفاظت از حيات وحش درحال انقراض و همچنين طبيعت بعنوان حريم امن الهي به شهادت رسيدند زيرا عشق به مخلوقات و احترام به طبيعت در فطرت انسانها نهادينه شده است.
معاون رئيس جمهوري اضافه كرد: از آنجايي كه شهيد قلب تاريخ است اين قوت قلب را به ما مي دهند كه با وجود همه دشواري ها، سختي ها، موانع، تخريب ها و تهمت ها براي حفاظت از عرصه هاي طبيعت شكننده و حيات وحش در حال انقراض ايران لحظه اي دست از تلاش و كوشش بر نداريم.
ابتكار تاكيد كرد: ما همه تلاش خود را براي جلب نظر مردم براي حفاظت از طبيعت و محيط زيست و عشق ورزي به آنها از راههاي مختلف به ويژه آموزش همگاني با جديت دنبال مي كنيم.
معاون رئيس جمهوري در ادامه با اشاره به حضور نمايندگان مردم هرمزگان در مراسم تشييع جنازه محيط بانان شهيد افزود: تلاش خواهيم كرد با كمك مجلس دهم به منظور كمك به حفاظت از محيط زيست و پرسنل سخت كوش آن قوانين و مقررات اين سازمان را روزآمد كنيم.
وي يادآور شد: با پشتوانه رهبر انقلاب كه سال گذشته با ابلاع سياست هاي كلي نظام با تاكيد برجرم انگاري در مورد تخلفات زيست محيطي مسيري روشن براي ما تعريف كردند و همچنين حمايت شخص رئيس جمهوري از برنامه هاي محيط زيست و پشتيباني مردم در سه سال اخير اين مسير را با قوت ادامه خواهيم داد.
ابتكار تصريح كرد: همراه با همكارانم، تشكل ها، فعالان و علاقمندان به طبيعت و محيط زيست نخواهيم گذاشت پرچمي كه شهداي عزيزمان برداشته بودند بر زمين بيفتد و راه آنان را تا آخر ادامه خواهيم داد.
وي در ادامه از برقراري سه هزار امتياز سختي كار محيط بانان و تلاش براي ارتقاي جايگاه معيشتي، امكانات مورد نياز براي حفاظت از عرصه هاي طبيعيت بعنوان بخشي از حمايت هاي شخص رئيس جمهوري و اعضاي هيات دولت تدبيرو اميد در حمايت از جايگاه حفاظت محيط زيست نام برد.
ابتكار خاطرنشان كرد: همراه با محيط بانان سرافراز ايران اسلامي و تمام تشكل ها يي كه پيش آمده اند ايستاده ايم و دشمنان محيط زيست بدانند هپچ عقب نشييني در كار نيست زيرا شهادت از اول براي اين امت افتخار بوده و امروز نيز هست و چه افتخاري بالاتر از اين كه انسان در راه دفاع از اعتقادات، هدف، آرمانها و دفاع از طبيعت ايران عزيز شهيد شود زيرا اعتقاد داريم خون شهدا ما را در اين راه ثابت قدم تر كرده است.
استاندار هرمزگان نيز طي سخناني ضمن قدرداني از نيروهاي انتظامي براي دستگيري قاتلان دو محيط بان اين استان اظهاركرد: افراد سنگدلي كه دست به چنين اقدامات غير انساني مي زنند بايد به سزاي اعمالشان برسند.
جاسم جادري از مسئولان قوه قضائيه خواستار رسيدگي سريع و صدور حكمي براي قاتلان اين دو محيط بان شهيد شد تا درس عبرتي براي دشمنان طبيعت و انسانيت باشد.
پيكردو محيط بان هرمزگان كه توسط شكارچيان غير مجاز به شهادت رسيده اند امروز دوشنبه با حضور معاون رئيس جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور، نمايندگان اين استان در مجلس شوراي اسلامي، استاندار و تني چند از اعضاي نهاد رياست جمهوري در بندرعباس تشييع و براي خاكسپاري به زادگاهشان جزيره هرمز و شهرستان حاجي آباد انتقال داده شدند.
اين دو محيط بان هرمزگاني با نام هاي محمد دهقاني و پرويز هرمزي روز پنجشنبه توسط شكارچيان غير مجازدر ارتفاعات گنو به شهادت رسيدند.
زنده ياد محمد دهقاني 35 ساله با 12 سال سابقه از نيروهاي پيماني حفاظت محيط زيست در استان هرمزگان بود و زنده ياد پرويز هرمزي 54 ساله و اهل جزيره هرمز بود كه 23 سال با اداره كل محيط زيست اين استان همكاري داشت.
منطقه حفاظت شده گنو با مساحت 49 هزار و حداكثر ارتفاع دو هزار و 374متر به عنوان يكي از 553 ذخيره گاه زيست كره جهان و يكي از 10 ذخيره گاه زيست كره ايران، به ثبت بين المللي رسيده است.
6149/6048

سرخط اخبار استان‌ها