۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲
کد خبر: 82127950
T T
۰ نفر
نداي الغوث الغوث مرزنشينيان قصرشيرين در شب شهادت اميرالمومنان علي (ع)

قصرشيرين- ايرنا- مردم مومن و روزه دار قصرشيرين در دومين شب از شب هاي پرفضيلت قدر همزمان با شب شهادت نخستين پيشواي شيعيان جهان امير مومنان علي (ع) با حضور در مساجد اين شهرستان و برگزاري آيين هاي باشكوه و معنوي تا پاسي از سحر در يك فضايي روحاني و ملكوتي نداي الغوث الغوث سر دادند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مردم خداجوي قصرشيرين با حضور گسترده در مسجد جامع قبل از اعمال دومين شب از شب هاي قدر در شب بيست و يكم رمضان، به استقبال تلاوت آيات قرآن كريم رفتند و در فضايي معنوي آيات نوراني قرآن را تلاوت كردند.
قرائت دعاي پر فيض جوشن كبير و همچنين آيين قرآن بر سرگرفتن و توسل به اهل بيت عصمت و طهارت (ع) براي واسطه كردن ايشان در نزد پروردگار و درخواست غفران و مغفرت الهي از درگاه با عظمتش از ديگر برنامه هاي دومين شب از ليالي قدر بود.
همچنين شركت كنندگان در اين آيين به عزاداري پرداختند و بر سر و سينه زدند و اين گونه ارادات خود را به پيشواي خود نشان دادند.
اقامه نماز قضاي سه شبانه روز و دعا و مناجات نيز از ديگر برنامه هاي شركتت كنندگان در اين آيين معنوي بود.
در اين آيين سخنرانان به بيان اهميت شب هاي قدر و همچنين بيان ويژگي هاي والاي اخلاقي و شخصيتي امام علي (ع) براي مومنان پرداختند.
نظير اين آيين ها در مساجد شهري و روستاهاي شهرستان هاي گيلانغرب و سرپل ذهاب با حضور مردم خداجوي و مومن اين مناطق شب گذشته تا پاسي از سحر برگزار شد.
7079/3012/8066