۷ تیر ۱۳۹۵، ۱:۰۹
کد خبر: 82127789
T T
۰ نفر
حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در دومين شب قدر، ميعادگاه عاشقان اهل بيت

شيراز -ايرنا- در دومين شب احياي از شب هاي پر خير و بركت قدر كه با شهادت مولي الموحدين حضرت علي (ع) همزمان گرديده حرم مطهر شاهچراغ سومين حرم اهل بيت ميعادگاه سيل مشتاقان ائمه اطهار و زائران و مجاوران اين حرم شده است.

به گزارش ايرنا، در اين آيين ارادتمندان به خاندان نبوت با قرائت دعاهاي جوشن كبير از محضر خداوند بزرگ در اين شب نوراني طلب عفو و بخشش كردند.
اين گزارش حاكيست ، در اين شب عزيز عاشقان اهلبيت (ع) پس از قرائت دعاي جوشن و استغفار از درگاه خداوند متعال در سوگ شهادت حضرت علي (ع) نخستين امام خود به سينه زني و نوحه خواني پرداختند و اشك ماتم ريختند.
در اين آئين سراسر معنوي و روحاني رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه استان فارس با برشمردن برخي جلوه هاي رحمت پرودگار متعال از شب هاي قدر به عنوان فرصتي دوباره براي انسانهاي لغزش پذير و خطاكار ياد كرد كه مي توانند با دعا و نيايش و روي اوردن به اعمال نيك كفاره گناهان خود را بپردازند.
حجت الاسلام حسين ملك مكان همچنين از انجام كار نيك در محو كردن گناهان ، فرصت استغفار ، كمك به مستمندان و ستمديدگان ، فرياد رسي به ايتام و فقرا ، گشاده رويي بر همنوعان ، پاسخ به نداي موذن و اقامه نماز سروقت ،داشتن صداقت ، حجب و حيا ،حسن خلق ، انجام سجده هاي طولاني ،خواندن تسبيحات حضرت زهرا(س)و عيادت و ياري كردن بيماران به عنوان گوشه اي درهاي رحمت الهي بر انسان براي پاك شدن از گناه و خطاهاي گذشته اش نام برد.
وي اضافه كرد: نهادهاي حمايتي نيز اين امكان را پيش روي همه انسانها براي كمك به همنوعان و مستمندان جامعه قرار داده كه با قدم نهادن در اين عرصه نيكوكاري انسان مي تواند از بار گناهان گذشته خود بكاهد.
براساس اين گزارش، مردم ديگر شهرها و روستاهاي استان فارس نيز در دومين شب قدر و شب شهادت مولي الموحدين حضرت علي (ع) با حضور در مساجد ، امامزاده ها ، تكايا و حسينيه ها در سوگ شهادت اميرمومنان نشسته اند.
شبك ** 5054 **1917
۰ نفر