تاكيد امام جمعه اردبيل بر ايجاد مراكز پزوهشي سرطان /بيماران سرطاني استان اردبيل 15 ميليارد ﷼ كمك دريافت كردند

اردبيل - ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: كشور براي جبران مشكلات و رسيدن به توسعه در همه زمينه ها از جمله بيماري مانند سرطان بايد به سمت ايجاد و گسترش مركزهاي پژوهشي اقدام كند.

آيت الله سيد حسن عاملي چهارشنبه شب در جمع حاميان موسسه خيريه ريحاني افزود: جهان بر پايه پژوهش پيش رفته و بزرگترين ايده هايي كه دنيا را در زمينه هايي همچون صنعت و فناوري اطلاعات متحول كرده، از دل مراكز پژوهشي سرچشمه گرفته است.
وي افزود:
نماينده ولي فقيه در استان تاكيد كرد: به دليل هزينه هاي سنگين درمان سرطان، بسياري از بيماران دارايي هاي خود را در راه درمان هزينه كرده و از اين رو مشكلات بسياري از انواع بزهكاري گرفته تا اعتياد و مفاسد بيماران و خانواده هاي آنها را تهديد مي كند.
او عنوان كرد: با توجه شيوع سرطان در استان اردبيل، ايجاد مركز درمان تخصصي سرطان در اين استان براي اولين بار در شمال غرب كشور پيشنهاد مي شود.

بيماران سرطاني استان اردبيل 15 ميليارد ﷼ كمك دريافت كردند
................................................................................
اردبيل - ايرنا - مديرعامل موسسه خيريه سرطاني ريحانه اردبيل از كمك 15 ميليارد و 700 ميليون ريالي اين موسسه به بيماران سرطاني نيازمند در استان خبر داد.
به گزارش ايرنا، سرابيان چهارشنبه شب در گردهمايي حاميان موسسه خيريه سرطاني ريحانه اردبيل گفت: اين ميزان كمك براي 2 هزار و 270 پرونده مبتلايان به سرطان از سال 1389 تاكنون اختصاص يافته است.
وي افزود: طي اين مدت به همين ميزان نيز مركزهاي آزمايشگاهي و درماني با معرفي نامه موسسه خدمات رايگان را در اختيار بيماران قرار داده و بانك هايي همچون ملت و پارسيان نيز با پرداخت تسهيلات قرض الحسنه كمك رساني كردند.
مديرعامل موسسه خيريه ريحانه اردبيل بيان كرد: با كمك 20 ميليارد ريالي خيرين استان كلينيك تخصصي بيماران سرطاني ريحانه نيز در پنج طبقه با زيربناي 17 هزار و 900 مترمربع طراحي و اجرا شده است.
او اضافه كرد: عمليات اجرايي اين مركز درماني شامل واحدهاي آزمايشگاهي، راديولوژي، سونوگرافي، ماموگرافي، مطب هاي تخصصي و واحدهاي حمايتي و تسكيني 90 درصد پيشرفت دارد كه به زودي به پايان مي رسد.
سرابيان عنوان كرد: صدور پروانه و ساخت اين كلينيك به صورت رايگان صورت گرفته؛ براي خريد و نصب تجهيزات نيز همچنان نيازمند كمك خيرين هستيم و پس از اين امر نسبت به جذب پزشك و بهره برداري از كلينيك اقدام خواهد شد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل نيز در ادامه با قدرداني از حمايت هاي نقدي و غيرنقدي خيرين براي كمك به بيماران سرطاني نيازمند، از مسوولان خواست با تمهيدي تلاش كنند بجاي صرف هزينه هاي كلان براي درمان، بر حوزه پژوهش متمركز شوند.
8123/6016