۳ تیر ۱۳۹۵، ۵:۳۶
کد خبر: 82123271
T T
۰ نفر
رژيم صهيونيستي رسما جنگنده اف 35 را از آمريكا تحويل گرفت

تهران-ايرنا- رژيم صهيونيستي رسما جنگنده پيشرفته اف 35 آمريكايي را در مراسمي در ايالت تگزاس آمريكا با حضور آويگدور ليبرمن وزير جنگ اين رژيم تحويل گرفت.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اليوم السابع مصر، اين موضوع را راديو رژيم صهيونيستي عصر چهارشنبه اعلام كرد و افزود: اسرائيل حالا اولين دارنده اين جنگنده در جهان پس از آمريكا و تنها مالك آن در خاورميانه است؛ جنگنده اي كه داراي قابليت هايي مانند پنهان ماندن از ديد رادار و حمل سلاح هاي هوشمند است.
بر اساس اين گزارش، قرار است در مرحله اول 33 فروند از اين نوع جنگنده به نيروي هوايي رژيم صهيونيستي تحويل شود و سپس قرارداد خريد 40 فروند ديگر به امضا برسد.
پيش از مراسم تحويل رسمي اين جنگنده، ليبرمن ابراز اميدواري كرد كه توافق بر سر افزايش كمك هاي نظامي واشنگتن به تل آويو پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريكا در ماه نوامبر كامل شود.
اف-35 هواپيمايي پنهان‌كار، تك‌سرنشين و تك‌موتوره است كه در وهله اول براي ماموريت‌هاي هجومي هوا به‌سطح طراحي شد اما توانايي انجام مأموريت‌هاي شناسايي و دفاع هوايي را نيز دارد. اف35 سه مدل اصلي دارد: اف-35 اي با توان نشست و برخاست متعارف، اف-35 بي با توان برخاست كوتاه و نشست عمودي و اف-35 سي با توان ناونشيني.
يك مقام كاخ سفيد كمتر از دو ماه پيش خبر داده بود كه به دنبال فشار سناتورهاي آمريكايي درباره لزوم كمك نظامي اين كشور به رژيم صهيونيستي، واشنگتن آماده اعطاي بزرگترين كمك نظامي به تل آويو است.
بيش از سه چهارم اعضاي مجلس سناي آمريكا، اوايل ارديبهشت ماه سال جاري در نامه اي به رئيس جمهوري اين كشور از او خواستند هر چه زودتر با رژيم صهيونيستي بر سر بسته كمك هاي واشنگتن به تل آويو به توافق برسد.
«ليندسي گراهام» سناتور جمهوريخواه، «كريس كونز» سناتور دمكرات و تد كروز سناتور و نامزد جمهوريخواه به عنوان نويسندگان اوليه اين نامه، درباره تعلل در امضاي توافق بر سر بسته كمكهاي نظامي آمريكا به رژيم صهيونيستي هشدار دادند.
شبس**9241**1613