۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۵۰
کد خبر: 82122999
T T
۰ نفر
توافق اتحادیه اروپا برای تشكیل نیروی تازه مرزبانی

تهران – ایرنا – اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در باره تشكیل یك نیروی مرزبانی و ساحلی تازه برای مداخله در كشورهای واقع در خط مقدم مانند یونان و ایتالیا به منظور جلوگیری از هجوم پناهجویان به توافق رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروكسل، نمایندگان 28 كشور عضو اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا گفتند كه پیشنهاد كمیسیون اروپایی را كه نهاد اجرایی این اتحادیه به شمار می رود، برای تشكیل این نیرو تا تابستان، تصویب كرده اند.
انتظار می رود یك كمیته اصلی پارلمان اروپا هفته آینده در باره این موضوع رای گیری كند كه در صورت تصویب، در نشست ماه آینده (ژوئیه) پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه، اجرایی خواهد شد.
به گفته ژان - كلود یونكر رئیس كمیسیون اروپا، این توافق در باره ایجاد یك نیروی مرزبانی و ساحلی نشان می دهد كه اروپا توانایی اقدام سریع و قاطع برای برخورد با چالش های مشترك را دارد.
رهبران كشورهای اتحادیه اروپا در دسامبر مهلت 30 ژوئن (10 تیر) را برای توافق در باره ایجاد یك نیروی تازه تعیین كردند كه به همراه توافق ماه مارس با تركیه، بخش اصلی راهبرد این نهاد برای متوقف كردن سیل پناهجویان بود.
بر اساس این توافق، كشورهای عضو، اداره روزانه مرزهایشان را به عهده خواهند داشت، اما امكان درخواست حمایت اعضا از مجموعه ای مركب از 1500 گارد مرزی نیز وجود دارد.
این نیروی تازه از نظر تعداد و وظیفه، گسترش یافته آژانس مرزی فرانتسك مستقر در ورشو به شمار می رود.
اروپام**1486**
۰ نفر