۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۴
کد خبر: 82122747
T T
۰ نفر
فرماندار جلفا: خانواده كليدي ترين نهاد براي پيگيري از اعتياد است

تبريز- ايرنا- فرماندار شهرستان جلفا كانون خانواده را موثرترين عامل در كنترل ناهنجاري ها دانست و گفت: خانواده كليدي ترين نهاد در راستاي پيشگيري از اعتياد در جامعه است.

به گزارش ايرنا، زاهد محمودي روز چهارشنبه در همايش مبارزه با مواد مخدر اظهار كرد: اعضاي خانواده به صورت مستقيم با يكديگر در ارتباط بوده و در همين راستا اقدمات بازدارنده و آموزشي والدين با اهميت است.
وي جوانان و نوجوانان، دانشجويان و محيط هاي كارگري را از آسيب پذيرترين اقشار در برابر اعتياد بر شمرد و افزود: شخصيت پذيري جوانان در مرحله دانش آموزي و دانشجويي شكل مي گيرد و بر همين اساس نقش دانشگاه ها و آموزش و پرورش در تربيت جوانان تاثيرگذار است.
فرماندار جلفا آگاهي سازي جوانان، نوجوانان و خانواده ها با آثار سوء مواد مخدر را از ابزارهاي مهم در پيشگيري از اعتياد بيان كرد و گفت: بايد با برنامه ريزي لازم و برگزاري همايش ها از گسترش اعتياد در بين جوانان جلوگيري كرد.
محمودي در عين حال پيشگيري از وقوع جرم و برخورد با قاچاقچيان و توزيع كنندگان مواد مخدر را در مبارزه با گسترش اعتياد موثر دانست.
وي به اقدامات شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان اشاره و اظهار كرد: نبود كمپ اعتياد در شهرستان مشكل اساسي در ريشه كني اعتياد است كه بايد مسئولان امر چاره اي بينديشند.
فرماندار جلفا با اشاره به مرزي بودن و حسايست ويژه شهرستان در قاچاق مواد مخدر، نبود دستگاه ايكس ري در پايانه هاي مرزي جلفا و نوردوز را از ديگر چالش هاي فرآرو در مبارزه با مواد مخدر در اين شهرستان بيان كرد.
محمودي ادامه داد: تغيير رويكرد مصرف مواد مخدر از سنتي به صنعتي تهديدي است كه بايد با اطلاع رساني و فرهنگ سازي به جوانان جامعه را در برابر آسيب هاي اجتماعي و اعتياد مصون بداريم.
وي با تبيين سياست ها و برنامه هاي كلان دولت يازدهم در مبارزه قاطع و جدي با مواد مخدر و اعتياد، اظهار كرد: همه بايد دولت را در دستيابي به اهداف خود ياري كنند.
در اين نشست كه خانواده هاي قربانيان مواد مخدر، قشرهاي مختلف دانش آموزي و دانشجويي و انجمن هاي مردمي فعال در مبارزه با مواد مخدر شركت داشتند، از تعدادي از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر تجليل شد.
/518/7222/6132