۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۱
کد خبر: 82121340
T T
۰ نفر
سد احمد بيگلو سال آينده افتتاح مي شود/ انقلاب آبي در اردبيل

اردبيل - ايرنا- مديرعامل آب منطقه اي اردبيل گفت : سد احمد بيگلو و شبكه پاياب آن 55 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و با سرعتي كه در اجراي اين پروژه وجود دارد تا شهريور ماه سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

به گزارش ايرنا، داوود نجفيان روز سه شنبه در جريان بازديد خبرنگاران از روند اجرايي اين سد افزود: اين سد با هدف تامين آب شرب اهالي مشكين شهر در افق سال 1410 و پوشش آبي اراضي زراعي چند روستاي اين شهرستان اجرا مي شود.
وي بيان كرد: اجراي اين پروژه كه در سال 89 شروع شده است تا پايان سال 92 با صرف 160 ميليارد ريال 20 درصد پيشرفت فيزيكي داشت و در دو سال گذشته 420 ميليارد ريال براي ساختمان سد و 180 ميليارد ريال براي شبكه پاياب آن هزينه شده است.
او اظهار كرد: امسال براي اجراي اين سد و پاياب آن يك هزار ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافته و با بهره برداري از آن آب شرب مشگين شهر تامين و سه هزار و 200 هكتار از اراضي پنج روستاي اين شهرستان نيز از ديم به آبي تبديل خواهند شد.
وي ابراز اميدوراي كرد كه اين پروژه با حضور رييس جمهوري يا معاون وي به بهره براري برسد.

** انقلاب آبي در استان اردبيل در حال وقوع است
مديرعامل آب منطقه اي اردبيل با اشاره به اينكه كار بزرگي در زمينه مهار آب در استان در حال انجام است ، گفت : يك انقلاب در حوزه آب استان در حال وقوع است كه با نهايي شدن آن تحول بزرگي در استان ايجاد و زمينه اشتغال فراواني براي جوانان در بخش كشاورزي و ديگر بخش ها فراهم خواهد شد.
نجفيان اضافه كرد: هم اكنون كارگاه بزرگي در پروژه هاي سد سازي استان اردبيل در حال فعاليت مي باشد و اقدام هاي بزرگي در مهار آب در تمام نقطه هاي استان در حال اجرا مي باشد.
6016/6130