۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۷
کد خبر: 82115086
T T
۰ نفر
تمام ظرفیت ها باید برای رونق فضای اقتصادی كشور بسیج شوند

شهرری ـ ایرنا ـ فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: تمام ظرفیت های موجود در كشور باید در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، رونق فضای كسب و كار و افزایش تولید كشور بسیج شوند.

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور در نشست هماهنگی شعار سال 95 با اشاره به اینكه تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرای آن اهمیت ویژه ای دارد افزود: برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در دو بعد سیاست های كلان كشور و دستگاه های اجرایی در نگاه خرد تغییراتی ایجاد شود.
وی گفت: تمام قوانینی كه مزاحم تحقق توسعه پایدار در كشور هستند باید اصلاح شوند و ساختارهای موجود باید بازنگری شود و موانع تحقق توسعه برطرف شوند.
جمالی پور خاطر نشان كرد: قوای سه گانه باید در كنار هم و با هم افزایی نظام برنامه ریزی كشور را اصلاح كنند و موانع تولید در كشور برطرف كنند.
فرماندار ری با تاكید بر اینكه نگاه دستگاه های اجرایی و متولی به سرمایه داران و تولید كنندگان باید تغییركند گفت: مسئولان باید نگاه هدایتگر به سرمایه داران و تولید كنندگان داشته باشند و از تولید و برنامه های تولیدی آنها صیانت كنند.
جمالی پور افزود: دستگاه های اجرایی با همكاری و هم افزایی باید متولی سازی و مسئول سازی صحیح انجام دهند تا مانعی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی بوجود نیاید.
وی افزود: قرارگاهی به ریاست معاون اول ریاست جمهوری تشكیل شده كه به تبیین سیاست های ابلاغی از سوی رهبرمعظم انقلاب و برنامه ریزی عملیاتی می پردازد.
جمالی پور در خصوص این قرارگاه گفت: قرارگاه فوق در جهت تعامل با مجلس شورای اسلامی، شناسایی و اصلاح قوانین مشكل ساز در راه تولید و صنعت كشور، شناسایی و اصلاح تداخل وظایف وزارتخانه ها در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و اصلاح و چابك سازی ساختارها موجود در كشور گام بر می دارد.
وی گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی باید با ایجاد بهره وری در نیروی كار و با استفاده بهینه از ظرفیت ها و اعتبارات سازمانی در اختیارشان در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گام بر دارند.
جمالی پور در آخر با اشاره به اینكه توسعه یافتگی یك عنصر مهم و موثر در اقتدار نظام است افزود: با درك صحیح از موقعیت كشور و منابع و ظرفیت های آن مقابل تهدیدهای دشمنان نظام خواهیم ایستاد و در مسیر توسعه و پیشرفت كشور گام خواهیم برداشت.
3218 / 6139
۰ نفر