۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82114703
T T
۰ نفر
بهبود وضعيت اقتصادي اولويت مجمع نمايندگان استان مركزي است

اراك- ايرنا- رييس مجمع نمايندگان استان مركزي گفت: بهبود وضعيت اقتصادي ، صنعتي، اجتماعي و تحقق اقتصاد مقاومتي مورد نظر رهبر معظم انقلاب اولويت نخست مجمع نمايندگان اين استان است.

سيد محمد حسيني روز پنج شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: نظارت بر تصويب قوانين اقتصاد مقاومتي در برنامه ششم توسعه، اصلاح برخي برنامه هاي اقتصادي، پيگيري اجراي سند توسعه و همكاري با تيم اقتصادي استان مركزي از ديگر اولويت هاي مجمع نمايندگان استان براي خروج از ركود اقتصادي صنايع و افزايش رونق اقتصادي در اين واحدها است.
وي ادامه داد: حضور نمايندگان استان مركزي بر اساس تخصص، تجربه و مدارك تحصيلي آنان در كميسيون هاي مختلف ارتقاء وضعيت معيشتي، تحصيلي، افزايش اشتغال و رسيدگي به مشكل هاي واحدهاي توليدي استان و كشور را به همراه دارد.
نماينده مردم آشتيان، تفرش و فراهان اضافه كرد: حضور حجت الاسلام عليرضا سليمي نماينده مردم محلات و دليجان در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با توجه به ارتباط مستقيم با وزارت علوم و آموزش و پرورش نقش مهمي در تقويت و ارتقاء جايگاه دانشگاه ها، كاهش بي سوادي و ارتقاء سطح علمي دانش آموزان استان مركزي دارد.
حسيني گفت: با توجه به صنعتي بودن و وجود صنايع بزرگ و كوچك در اين استان حضور سيد مهدي مقدسي نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب و محمدرضا منصوري نماينده مردم ساوه و زرنديه در كميسيون صنايع و معادن تاثير بسزايي در رفع و پيگيري مشكل واحدهاي صنعتي، افزايش توليد، رفع معضل بيكاري و افزايش اشتغال در اين واحدها مي شود.
وي خاطر نشان كرد: حضور علي ابراهيمي نماينده مردم شازند در كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي با توجه به سوابق، تجربيات و ظرفيت هاي كشاورزي و دامداري استان مركزي يكي از نيازها و ضرورت هاي استان براي توجه هرچه بيشتر به بهبود زندگي، رفع مشكل هاي كشاورزان و افزايش بهره وري از آب در اين بخش است.
وي ادامه داد: حضور علي اكبر كريمي نماينده مردم اراك، كميجان خنداب و اينجانب در كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي نقش مهمي در بهبود اعتبارها و اجراي برنامه هاي استان به همراه دارد.
نماينده مردم فراهان، تفرش و آشتيان در مجلس شوراي اسلامي گفت: محمدابراهيم رضايي نماينده مردم خمين در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي عضويت دارد كه از جايگاه خاصي در كشور و استان برخوردار است.
حسيني ادامه داد: انسجام و همدلي نمايندگان استان مركزي در كميسيون ها و پشتيباني در تصويب قوانين و مصوبات در مجلس موجب مي شود تا مسئولان جديت بيشتري در اجرا و رفع مشكل هاي استان و كشور داشته باشند.
استان مركزي هفت كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي دارد.
1955/6012