مقام صهیونیست:شكست داعش به نفع اسرائیل نیست،درمقابل ایران وحزب الله تنها می شویم

بیروت – ایرنا - « هرتزی هلیوی» رئیس شبعه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی تاكید كرد: پایان یافتن جنگ علیه داعش در سوریه و شكست آن به نفع اسرائیل نیست زیرا می ترسیم درمقابل قدرت بزرگ ایران و حزب الله تنها شویم.

به گزارش ایرنا، هلیوی دیروز (چهارشنبه) در شانزدهمین كنگره هرتزلیا تحت عنوان« جدول برنامه های اسرائیل در خاورمیانه آشفته» ضمن بررسی اوضاع امنیتی منطقه، تهدیدها و فرصت های اسرائیل در جبهه های مختلف اعتراف كرد كه اسرائیل نگران تقویت توان و آمادگی های نظامی حزب الله در سال های اخیر است.
وی به جنگ آینده اسرائیل با حزب الله لبنان اشاره كرد و امكان شروع آن را « ضعیف» خواند.
رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی درعین حال تاكید كرد كه اگر این جنگ شروع شود، « آسان نخواهد بود» زیرا توان نظامی حزب الله بسیار گسترش یافته است.
هلیوی گفت: درست است كه حزب الله در جنگ سوریه تعدادی از نیروهای خود را از دست داده است اما پیروزی هایی را رقم زده و تجربه های زیادی اندوخته است.
وی افزود: براساس گزارش های اطلاعاتی و امنیتی از اوضاع مرزهای لبنان، آرامش در مرزها به نفع اسرائیل است.
رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اضافه كرد: اسرائیل و حزب الله قصد شروع جنگ را ندارند و با ادامه آرامش در مرزها تا چندین سال دیگر مخالف نیستند.
این مقام امنیتی صهیونیست ادعا كرد: اسرائیل خواستار شروع جنگ نیست اما برای ورود به آن آماده هستیم و با در نظر گرفتن اوضاع اضطراری، برای بهبود و تقویت قدرت نظامی خود تلاش می كنیم.
هلیوی با بیان اینكه « جنگ آینده با جنگ های گذشته قابل مقایسه نیست»، گفت: نمی خواهم در باره جنگ آینده كه بسیار متفاوت خواهد بود، زیاد صحبت كنم.
وی افزود: در جنگ آینده بیشتر موشك هایی كه به خاك فلسطین اشغالی اصابت خواهد كرد، ساخت صنایع نظامی ایران هستند.

** شكست داعش به مصلحت اسرائیل نیست
رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با تاكید به اینكه « شكست داعش در سوریه به نفع اسرائیل نیست»، گفت: اسرائیل نمی خواهد جنگ در سوریه بگونه ای تمام شود كه داعش شكست خورده و كشورهای بزرگ منطقه را ترك كرده باشند زیرا در مقابل قدرت بزرگ ایران و حزب الله تنها می شویم.
هلیوی افزود: این وضعیت برای اسرائیل مشكل ساز خواهد بود و باید برای تاثیر گذاری بر روند تحولات و راه حل ها تلاش كنیم تا این اتفاق نیفتد.

** سعودی فرق كرده است
وی در بخش دیگری از این نشست در باره سوریه ، فلسطین ، ایران و « كشورهای معتدل عربی به ویژه سعودی» سخن گفت و از تصمیم سعودی برای اصلاحات داخلی و اجرای برنامه های اقتصادی بدون تكیه برنفت استقبال كرد.
به كشورهای عربی مخالف محور مقاومت ضد صهیونیستی مانند سعودی، امارات ، مصر و اردن به اصطلاح كشورهای معتدل عربی گفته می شود.
رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفت: سعودی كنونی با آنچه كه در گذشته می شناختیم ، فرق كرده است و دوست دارد رهبر اهل تسنن جهان باشد و بخشی از منافع آنها با نزدیك شدن به اسرائیل تحقق می یابد و اكنون فرصت برای تحقق آن فراهم است.
خاورم ** 1324