۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۹
کد خبر: 82113888
T T
۰ نفر
قرارگاه سازندگي و باز آفريني در محله سنگ سياه شيراز ايجاد مي شود

شيراز- ايرنا- فرماندار شهرستان شيراز گفت: با هدف ساماندهي وضعيت محله سنگ سياه شيراز، قرار گاه سازندگي و بازآفريني پايدار شهري در اين محله ايجاد مي شود.

به گزارش دريافتي روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي فرمانداري شهرستان شيراز، حيدر عاليشوندي در جلسه كميسيون ارتقا امنيت اجتماعي و اخلاقي استان فارس افزود: محله سنگ سياه شيراز با تراكم جمعيتي در حدود پنج هزار نفر، يكي از نمادهاي فرهنگي و تمدن شيراز قديم به شمار مي رود.
وي اظهار داشت اين محله به سبب پيشينه تاريخي مي تواند با جذب گردشگران داخلي و خارجي در سطح بين المللي داراي رونق اقتصادي مطلوبي شود.
عاليشوندي بيان كرد: به دليل عدم رسيدگي شهري، نبود امكانات ، مهاجر پذير بودن و اسكان اتباع مجاز و غيرمجاز در اين بافت فرهنگي و تاريخي، اين محله چهره ناپسند و ناموزوني به خود گرفته است.
فرماندار شيراز ادامه داد: در اين منطقه وجود بيش از 800 تبعه افغانستان به عنوان يك چالش محسوب مي شود و نيازمند تمهيدات امنيتي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي خاص خود است.
عاليشوندي، به لزوم استقرار نيروهاي بالقوه سپاه پاسداران و نيروي انتظامي در اين منطقه تاكيد كرد و گفت: از اين به بعد با اجراي برنامه هاي عملياتي و بازديدهاي ميداني در منطقه، جلسه ها در محله سنگ سياه برگزار خواهد شد.
وي از مسئولان شهرستان شيراز خواست با ارائه راهكارهاي پيشنهادي، موضوع ايجاد ميز خدمت رساني، برخورد جدي با مخلان نظم و امنيت، دستگيري و جلب فروشندگان و توزيع كنندگان موادمخدر، ساماندهي خانه هاي تاريخي و مخروبه، ارائه خدمات پزشكي رايگان، ايجاد فضاهاي ورزشي، بكارگيري طلاب جوان و مستعد را در برنامه هاي آتي خود لحاظ كنند.
فرماندار شيراز افزود: برگزاري نمايشگاه هاي دائمي و صنايع دستي و گردشگري كه در چند هفته گذشته با همكاري شهرداري و دفتر تسهيل گري احيا، بهسازي و نوسازي بافت تاريخي – فرهنگي شيراز برپا شد، كار خوب و با ارزشي بود و در آينده استفاده از ظرفيت ها و تبديل قابليت هاي بالقوه به بالفعل توام با پاكسازي و بهسازي محيط از جمله برنامه هاي اجرايي در اين بافت خواهد بود.
عاليشوندي بيان كرد: احداث خانه جوان، كتابخانه، انجام فعاليت هاي فرهنگي و هنري مساجد، افزايش گشت هاي كلانتري و بسيج، مي تواند در بهبود وضعيت اين محله بسيار موثر واقع شود.
وي ادامه داد:تقويت هيات هاي مذهبي، بازسازي ساختمان هاي تاريخي و ايجاد هتل ها و رستوران هاي سنتي با در نظر گرفتن تخفيفات عوارض ترميم و ساخت و ساز مراكز گردشگري، لزوم احداث مدارس ابتدايي و راهنمايي، همه از ظرفيت هاي بالقوه اين منطقه به شمار مي آيد.
7379 /6118