۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴
کد خبر: 82113479
T T
۰ نفر
پرداخت وام یكصد میلیون ریالی ازدواج  توسط بانك قرض الحسنه مهر ایران

اصفهان – ایرنا – مدیر امور شعب بانك قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان از پرداخت وام یكصد میلیون ریالی به زوج های جوان خبر داد.

ابراهیم مشرف در گفتگو با ایرنا افزود: بانك قرض الحسنه مهر ایران در پرداخت وام یكصد میلیون ریالی ازدواج پیشتاز بوده و از اوایل خرداد ماه جاری پرداخت این تسهیلات را آغاز كرده است .
وی با بیان اینكه مدت بازپرداخت این وام 48 ماه است، تصریح كرد: سررسید اولین قسط یك ماه پس از پرداخت تسهیلات مذكور خواهد بود و سود این تسهیلات 4 درصد است.
مدیر امور شعب بانك قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان خاطرنشان كرد: متقاضیان فقط از تاریخ عقد به مدت یكسال مهلت ثبت نام جهت استفاده از تسهیلات را دارند.
وی با بیان اینكه تسهیلات قرض الحسنه فقط یكبار پرداخت می شود، افزود: به هریك از زوجین مبلغ یكصد میلیون ریال تسهیلات ازدواج تغلق می گیرد.
مشرف اضافه كرد: اصل و كپی سند ازدواج شناسنامه زوجین و ضامن كارت ملی و كد پستی، آدرس و كد رهگیری از سایت مورد نیاز است.
وی به مصوبه 28 فرورین امسال نمایندگان مجلس در درباره ارائه وام ازدواج توسط بانكها اشاره و تصریح كرد: نمایندگان بانك مركزی را موظف كردند كه تمامی بانكها و موسسه های اعتباری را ملزم كند كه به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری در پرداخت تسهیلات مشاركت و در اولویت قرار دهند.
مدیر امور شعب بانك قرض الحسنه مهر ایران استان اصفهان با اشاره به اینكه وام ازدواج از جمله وامهای تكلیفی است، اضافه كرد: پارسال یكهزار و 200 وام ازدواج به زوجهای اصفهانی پرداخت شده و از ابتدای امسال تاكنون 200 فقره وام ازدواج 30 میلیون ریالی پرداخت شده است.
بانك مهر ایران به عنوان نخستین بانك تخصصی قرض الحسنه در كشور با هدف گسترش سنت نیكوی قرض الحسنه و احیای بانكداری اسلامی در سال 86 تاسیس شده است.
ت / 7137 / 6020 / 1339