۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۱
کد خبر: 82109809
T T
۰ نفر
معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري درگذشت استاد سبزواري را تسليت گفت

تهران- ايرنا- معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري و رئيس بنياد ملي نخبگان در پيامي درگذشت استاد حميد سبزواري، شاعر متعهد و انقلابي كشور را تسليت گفت.

به گزارش روز يكشنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، سورنا ستاري در اين پيام تاكيد مي كند كه نام بلند حميد سبزواري همواره بر تارك شعر متعهد خواهد درخشيد و سروده هاي زيبا و پرمغز و نغز او هيچگاه از حافظه انقلابيون مسلمان پاك نخواهد شد.
وي مي افزايد: روش و منش استاد سبزواري يادآور راه و رسم شاعراني است كه دل و قلم خود را وقف دين خدا و ولي خدا كردند و جز براي اعتلاي كلمه اللّه قلم نچرخاندند و شعر نسرودند؛ در همراهي با ظاهر و باطن انقلاب اسلامي كمتر شاعري به پاي مرحوم حميد سبزواري مي رسد و از اين حيث سزاوار است كه او را غافله سالار شاعران متعهد و انقلابي و مسلمان بناميم و در شاه نشين خانه ادبيات انقلاب اسلامي جايش دهيم.
ستاري تصريح مي كند: مادامي كه ترنم سروده هاي او به گوش مردم خوش بيايد و احساسات ملي و ديني آنها را برانگيزاند تا در مسير تحقق آرمان هاي انقلاب راسخ تر و مصمم تر شوند، سايه مرگ به سر شاعر نخواهد افتاد و او را رهسپار ديار عدم نخواهد كرد و معني و مفهوم نخبگي نيز همين است.
علمي** 9340**1834
۰ نفر