۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۱
کد خبر: 82109670
T T
۰ نفر
استاندار خراسان جنوبي: بانكهاي عامل با توليد كنندگان استان بيشتر همكاري كنند

بيرجند - ايرنا - استاندار خراسان جنوبي با تاكيد بر همكاري بيشتر بانك هاي عامل با توليدكنندگان استان گفت: مسئولان دستگاه هاي اجرايي نسبت به احصا مشكل و موانعي كه بر سر راه توليد قرار دارد راهكاهايي اجرايي را بررسي كنند.

وجه الله خدمتگزار روز يكشنبه در شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي استان افزود: مسئولان براي حل مشكل واحدهاي توليدي و صنعتي با بررسي كارشناسي، اختيار و مجوزي كه نياز است از مركز به استان تفويض، احصا و پيشنهاد كنند تا اقدامات و پيگيري هاي لازم انجام شود.
وي به ابلاغ قانون بودجه سال 1395 از سوي رئيس جمهوري اشاره كرد و يادآور شد: مديران تلاش كنند با مطالعه قانون بودجه براي ايجاد رونق اقتصادي و رفع مشكل توليد كنندگان از ظرفيتهاي مناسبي كه در اين زمينه پيش بيني شده است استفاده كنند.
وي اضافه كرد: همچنين مديران دستگاههاي اجرايي تلاش كنند سهم استان از اعتبار ملي در بودجه سال جاري به نحو مطلوبي جذب شود.
استاندار خراسان جنوبي گفت: هفته قبل بانك مركزي بخشنامه اي براي كمك به واحدهاي توليدي به بانك ها ابلاغ كرد، لازم است در خصوص رفع مشكل واحدهاي توليدي هرچه سريعتر اقدام كنند.
وي اضافه كرد: همچنين در بخشنامه آمده است با توجه به لزوم تحقق اهداف اصلي اقتصادي دولت مبني بر خروج از ركود و دستيابي به رشد اقتصادي حداقل پنج درصد در سال جاري، اين مووضع بايد مورد اهتمام جدي نظام بانكي قرار بگيرد.
وي بيان كرد: بر اساس بخشنامه بانك مركزي چنانچه مشكلي تحت عنوان كمبود منابع وجود داشته باشد، براي تحقق اهداف مورد نظر و جلوگيري از ايجاد شائبه همكاري نكردن شبكه بانكي در اجراي طرح ياد شده، مقتضي است مديريت و توزيع منابع در استان هاي مختلف به نحوي صورت پذيرد تا كمبود منابع برخي استان ها از طريق منابع مازاد ساير مناطق تامين شود.
وي ادامه داد: بنابراين هيچ مشكلي براي تامين منابع داخلي استان با توجه به اين بخشنامه وجود ندارد.
خدمتگزار اظهار كرد: قرار است در آينده نزديك جلسه اي با حضور استانداران و مديران بانك ها و موسسات مالي و اعتباري برگزار تا مشكل اين بخش در مركز بررسي شود.
وي اظهار كرد: بنابراين مسئولان با برگزاري نشستي مشكل و موانع موجود در اين بخش را احصا كنند تا براي رفع آنها در مركز به اين جلسه پيشنهاد شود.
2047/7557