۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۹
کد خبر: 82109573
T T
۰ نفر
كمبود شدید آب در چهار شهر شهرستان بروجن مشكل ساز شده است

شهركرد- ایرنا- فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به كمبود شدید آب در چهار شهر این شهرستان و ایجاد مشكلات برای مردم،بر تسریع در پروژه انتقال آب بن- بروجن تاكید كرد.

سید سیف الله فیاضی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اكنون در شهرستانهای بروجن، فرادنبه، نقنه و سفید دشت با مشكل كاهش شدید آب مواجه هستیم.
وی، بحران آب در این شهرستان را كاهش نزولات آسمانی و افت شدید آبهای زیرزمینی عنوان كرد و گفت: برای رفع این مشكل تاكنون شش حلقه چاه حفر شده كه از این تعداد چهار چاه بدون آب بوده و دو حلقه چاه نیز با دبی بسیار كم فعال شده است.
فیاضی با تاكید بر تسریع در پروژه انتقال آب بن- بروجن، تصریح كرد: تنها راهكار رفع مشكل آب این شهرستان، تسریع در این پروژه است تا این مشكل به صورت پایدار برطرف شود.
فرماندار شهرستان بروجن خاطرنشان كرد: هم اكنون آب در این چهار شهر در حدود 4 تا 5 ساعت قطع است و مشكلات زیادی را برای مردم این شهرها به وجود آورده است.
فیاضی به مردم این شهرستان توصیه كرد تا در مصرف آب شرب خود صرفه جویی كرده و نسبت به جداسازی آب فضای سبز از آب شرب اقدام كنند.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز اعضای شورای شهر بروجن در نامه ای به رییس جمهور برای رفع این مشكل استمداد كرده بودند.
اجرای طرح انتقال آب بن – بروجن با 15 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و
با اجرای این طرح مهم مشكل آب 11 شهر و 13 روستای چهارمحال و بختیاری با 460 هزار نفر جمعیت رفع می شود.
تكمیل و بهره برداری از پروژه انتقال آب بن – بروجن به سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
با روی كار آمدن دولت یازدهم، ردیف این پروژه از 130 میلیارد ریال در سال 1392 به 400 میلیارد ریال در سال 1393 افزایش یافت.
شهرستان بروجن در 60كیلومتری چهارمحال و بختیاری واقع شده است و بیش از یكصد هزار نفر جمعیت دارد.
7363/2097