۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۲۲
کد خبر: 82108744
T T
۰ نفر
استاندار كرمان: طرحهاي اقتصاد مقاومتي با امنيت پايدار بدست مي آيد

كرمان - ايرنا - استاندار كرمان در شوراي تامين شهرستان قلعه گنج گفت: طرح هاي اقتصاد مقاومتي با امنيت پايدار و توسعه در منطقه بدست مي آيد.

به گزارش روابط عمومي استانداري كرمان، عليرضا رزم حسيني عصر شنبه در نشست شوراي تامين شهرستان قلعه گنج در محل فرمانداري اين شهرستان گفت: توسعه و امنيت در منطقه قلعه گنج مرهون تلاش هاي شبانه روزي و همدلي و هماهنگي اعضاي شوراي تامين شهرستان و فرماندار و اجراي سياست هاي دقيق اقتصاد مقاومتي براي توسعه اين شهرستان توسط مسئولين شهرستاني و بنياد مستضعفان مي باشد.
وي با تاكيد بر اقتصاد مقاومتي كه سياست هاي آن مورد تاييد مقام معظم رهبري مي باشد، افزود: اين سياست ها بايد بيش از پيش عملياتي شده و از سطح جلسه و كتاب به سطح اجرا برسد.
استاندار كرمان سبك مديريت جديد در اين شهرستان را بر مبناي اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: اين سبك مديريت مبتني بر توانمندي هاي دروني، مردمي و همچنين توانمند سازي اقشار مختلف مردم و روستاييان است به طوري كه به صورت خودجوش اقتصاد خود و منطقه را مديريت كنند.
وي با تاكيد بر امنيت پايدار منطقه قلعه گنج، ضمن اشاره به حضور در جبهه هاي جنگ از سال 59 خاطرنشان كرد: توسعه منطقه قلعه گنج و جنوب استان و ارتقاء امنيت اين منطقه به مثابه فتح خرمشهر و شكست حصر آبادان مي باشد و بايد مديريت جهادي در جنوب استان و اين شهرستان همچون گذشته ادامه يابد.
رزم حسيني افزود: منابع مالي دولت براي توسعه، عمران و آباداني كافي نيست بلكه استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي و مشاركت هاي مردمي مي تواند در امر توسعه موثر باشد.
وي همچنين استفاده از نفوذ افراد ذي صلاح، بزرگان طوايف، نقش بسيج و مردم را در تامين امنيت موثر دانست و گفت: خدمت به مردم عزيز و نجيب قلعه گنج يك توفيق الهي است.
در ابتداي اين جلسه فرماندار قلعه گنج حضور مستمر استاندار كرمان در شهرستان و پيگيري هاي وي را باعث دلگرمي مسئولين قلعه گنج دانست و گفت: امروز سياست هاي توسعه اي و برنامه هاي اقتصادي استاندار طي دو سال اخير، قلعه گنج را در سطح كشور به عنوان شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتي مطرح كرده و هر روز خدمت جديدي براي مردم اين منطقه رخ مي دهد.
وحدت عيدي افزود: امروز توسعه اقتصادي و طرح هاي ابتكاري استاندار كرمان در فضاي امن منطقه و بدون كمترين برقراري امنيت فيزيكي، در آرامش در حال پيگيري است و تلاش مجموعه مديران شهرستان و شوراي تامين قلعه گنج بر حفظ و نگه داري اين امنيت است.
در ادامه جلسه شوراي تامين شهرستان قلعه گنج، مديركل امنيتي و انتظامي استانداري كرمان گفت: در سال 94 تعداد 590 جلسه شوراي تامين با 3569 مصوبه در سراسر استان كرمان برگزار شد كه نسبت به سال 93 به ميزان هفت درصد رشد داشته است.
خليل همايي راد به برگزاري 154 جلسه شوراي تامين در جنوب استان اشاره كرد و افزود: تعداد جلسات شوراي تامين شهرستان قلعه گنج 21 جلسه و 96 مصوبه بوده است.
وي گفت: در رتبه بندي جرايم، شاخص هاي جرايم خشن در قلعه گنج در سال 94 نسبت به سال 93 ميزان 72 درصد كاهش داشته كه اين ميزان كاهش مرهون تلاش هاي شوراي تامين شهرستان و طرح ابتكاري توسعه اقتصادي استاندار كرمان به عنوان پيشگام اقتصاد مقاومتي در كشور مي باشد.
همايي خاطرنشان كرد: رتبه شهرستان قلعه گنج در بهبود شاخص هاي امنيتي در استان چهارم و در ميان هفت شهرستان جنوبي رتبه اول را دارد.
در ادامه اين جلسه اعضاي شوراي تامين شهرستان از تلاش هاي استاندار كرمان در جهت توسعه استان و شهرستان تشكر كردند و طرح هاي امنيتي مربوط به قلعه گنج را تشريح و وضعيت امنيتي را توضيح دادند.
به گزارش روابط عمومي استانداري كرمان در پايان جلسه شوراي تامين شرستان قلعه گنج، استاندار كرمان با اهداي لوح سپاس از تلاش هاي شبانه روزي اعضاي شوراي تامين شهرستان تشكر و قدرداني نمود.
استاندار كرمان به همراه جمعي از مديران استان روز شنبه راهي جنوب كرمان شد و نشست ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان ويژه منطقه دو شامل شهرستان هاي جيرفت و عنبرآباد پيش از ظهر امروز در فرمانداري جيرفت برگزار شد.
3028