۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82108477
T T
۰ نفر
30 ميليارد ريال اعتبار براي تكميل جاده سرابله به پل سيمره هزينه شد

ايلام - ايرنا - رئيس اداره راه و شهرسازي چرداول از بهره برداري فاز سوم قطعه راه روستاي بردبل از سرابله به پل سيمره به طول چهار كيلومتر و اعتبار 30 ميليارد ريال در چند روز آينده (پايان هفته جاري) خبر داد.

اكبر وطن دوست روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: آغاز بكار اين پروژه با هدف رفع نقاط حادثه خيز و جلوگيري از سوانح رانندگي بدليل پر پيچ و خم بودن جاده و فرسودگي آن در سال هاي گذشته آغاز شده بود ولي روند اجراي آن به كندي صورت گرفت.
وي اظهار كرد: تكميل اين پروژه مهم با توجه به موقعيت مكاني و با هدف تسهيل در تردد كاميون ها و خودروها در دولت تدبير و اميد در دستور كار مسئولان راه و شهرسازي قرار گرفت و با تزريق اعتبارات مناسب با وجود محدوديت هاي مالي، فاز اول و دوم آن شامل دو لايه سابيس، دو لايه بيس و يك لايه روكش آسفالت تكميل شد.
وطن دوست يادآور شد: طول اين جاده بيش از چهار كيلومتر است كه تا آخر هفته جاري آسفالت و تكميل يك كيلومتر باقي مانده آن نيز به اتمام مي رسد كه اعتباري بالغ بر 30 ميليارد ريال براي اين پروژه تاكنون هزينه شده است.
رئيس اداره راه و شهرسازي چرداول ديگر اقدامات حوزه راه اين شهرستان را ريزش برداري در محورهاي هليلان، زاگرس و حميل به مقدار 700 كاميون، علف زني و تيغه زني شانه هاي راه هاي مواصلاتي به طول 60 كيلومتر، ترميم محورهاي رانشي محدوده قاسم آباد بخش زاگرس و گاودول هليلان، روكش آسفالت جاده شباب به سرابله به طول 6 كيلومتر و اعتبار هشت ميليارد ريال و تعمير پل جزمان و پله كبود در بخش هليلان با 500 ميليون ريال اعتبار برشمرد.
وي همچنين نصب تابلوهاي راهنمايي و اطلاعاتي راه ها با اعتبار 400 ميليون ريال، تعميرات و نصب گاردريل به تعداد 40شاخه و اعتبار 400 ميليون ريال، عمليات پروژه نازك كاري طبقه دوم ساختمان اداره راه شهرستان، نماسازي پروژه كتابخانه عمومي روستاي زنجيره عليا، لكه گيري 250 مترمربع با آسفالت گرم با هزينه 200 ميليون ريال، خط كشي محور شابداغ پل سيمره در بخش هليلان به طول سه كيلومتر و اعتبار 100 ميليون ريال و تعمير راه روستايي شله كش و كمول شامل رفع افتادگي شانه و تيغه زني به طول 20 كيلومتر را از ديگر كارهاي صورت گرفته اين اداره در سال 95 اعلام كرد.
شهرستان 67 هزار نفري چرداول به مركزيت شهر سرابله در 35 كيلومتري ايلام قرار دارد.
7176/9002