۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82105550
T T
۰ نفر
اختصاص ساعت ورزش به بانوان در ادارات به ارتقاي سلامت آنان كمك مي كند

سنندج- ايرنا- مديركل امور بانوان استانداري كردستان با اشاره به اينكه زنان شاغل در معرض آسيب هاي جسمي و روحي زيادي قرار دارند، گفت: اختصاص ساعت ورزش به بانوان شاغل در ادارات مي تواند به ارتقاي سلامت بانوان و ايجاد نشاط در محيط كاري ادارات كمك كند.

به گزارش ايرنا ليلا آژير روز چهارشنبه در كميسيون بانوان استانداري كردستان در سنندج گفت: ارايه شناسنامه سلامت و اختصاص ساعت ورزش به بانوان شاغل در ادارات يكي از دستور كارهاي امور بانوان استانداري كردستان است.
وي با اشاره به اهميت و فوايد ورزش در تامين سلامت افراد جامعه گفت: اختصاص يك ساعت ورزش به بانوان شاغل در ادارات مي تواند از فرسودگي شغلي و بسياري ديگر از بيماري ها پيشگيري كند.
وي اظهاركرد: طرح اختصاص ورزش بانوان در ادارات به زودي از سوي دكتر ملاوردي، معاون رييس جمهوري در امور بانوان به مجلس ارايه مي شود.
وي كم تحركي را يكي از علل ابتلا به بسياري بيماري ها از جمله زمينه ساز بروز بيماري هاي قلبي و عروقي دانست و گفت: اصلي ترين عامل ابتلاء به بيماري قلبي و عروقي كم تحركي و الگوي تغذيه ناسالم است.
وي يادآورشد: از هر سه مورد مرگ يكي به دليل بيماري هاي قلبي و عروقي است، بيماري قلبي و عروقي 45 درصد علل مرگ و ميرها را به خود اختصاص داده است.
به گفته وي طرح ورزش ويژه بانوان ادارات در راستاي ارتقاي سلامت زنان مورد توجه قرار گرفته است.
7352/1904

سرخط اخبار استان‌ها