۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82105507
T T
۰ نفر
دولت دهم بین 400 تا 800 هزار نیروی اضافی وارد سیستم اداری كشور كرد

تهران- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق آزاد گفت: « دولت دهم بین 400 تا 800 هزار نیروی اضافی وارد سیستم اداری كشور كرد كه دانشی نداشتند و سربار دولت شدند و باید با كمك مدیریت پیشرفته آن‌ها را سر و سامان دهیم.»

به گزارش ایرنا؛ «محمد معزالدین» افزود: مدیریت كشور به روز نیست، قابلیت انطباق با مدیریت‌های جهانی ندارد و نمی‌تواند بحران را حل كند اما با فناوری‌های پیشرفته مدیریتی یاد می‌گیریم كه چگونه آن‌ها را ساماندهی كنیم.
وی افزود: «ساختار مدیریتی ما قدیمی و مفسده برانگیز است. مهم‌ترین اشكال این ساختار نیز به وزارت علوم برمی گردد، چرا كه این وزارتخانه بر اساس تعداد صندلی‌های خالی دانشجو می‌پذیرد نه بر اساس نیاز بازار.»
این مقام مسئول در تعریف مدیریت گفت: مدیریت مجموعه‌ای از فرآیندهایی است كه امروزه به صورت موفق در كشورهای پیشرفته می‌بینیم و همچنین چگونگی ارتباط و سیاست‌های بین دستگاه‌های مختلف است.اگر بتوانیم برای مدیریت كشور فكری كنیم و این كار از مناطق آزاد نیز آغاز شود تحولی اساسی در كشور به وجود می‌آید.»
وی یادآور شد: «در سال‌های اول انقلاب گروه‌های خلاق و نوآور زیادی داشتیم كه یكی از مشكلات آنها، قوانین دست‌ و پاگیر بود. بهترین استادان در دانشگاه‌ها در فعالیت‌های تولیدی خلاق خود به دلیل قوانین دست‌ و پا گیر محدود شدند. البته بسیاری از این قوانین در سال‌های بعد از انقلاب تغییر كرد اما مفهوم قوانین مناطق آزاد به معنی عبور از قوانین بروكراسی در حوزه تولید كشور است.»
معزالدین مناطق آزاد را صاحب اعتبار و شناخت در دنیا دانست و گفت: مراكز مهم و بزرگ سرمایه‌ دنیا از این مناطق استقبال می‌كنند بنابراین مهم‌ترین وظیفه مناطق آزاد الگوسازی برای كشور است. با مدیریت و ساختار امروزی هیچ دولتی نمی‌تواند بحران‌هایی را كه در ایران وجود دارد، چاره‌اندیشی كند.
وی با تاكید بر اینكه مناطق آزاد را باید دوباره آزاد كنیم، افزود: عبور از گمركات كشور مانند عبور از خط آتش است. محدوده‌های مناطق آزاد ماقبل از گمركات كشور تعریف شده‌اند، اما متاسفانه مشكلات پیچیده‌ای با آن‌ها پیدا كرده‌ایم.» بنابراین در برنامه اقتصاد مقاومتی و برنامه پنج ساله راهبردی خود، نگاه ویژه‌ای به بحث فناوری‌های نوین داریم.
وی مناطق آزاد را مانند یك برند شناخته شده در دنیا توصیف كرد و مهم‌ترین مزیت و مشخصه آن‌ها را تعاملات بین‌المللی دانست كه سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب می‌كند.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس ‌جمهوری می‌گوید، تمام درآمدهای مالیاتی و نفتی صرف هزینه‌های جاری دولت می‌شود و دلیل آن را، بزرگ شدن حجم دولت در طول سال‌های قبل عنوان می كند.
این سخنان كمی تكان‌دهنده است اما اگر نیم‌نگاهی به آمارها و داده‌های رسمی وضعیت اقتصاد كشور، آن ‌هم نه در سال‌های گذشته بلكه همین سال پیش بیندازیم، به عمق حقیقت این اظهارنظر پی می‌بریم.
«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بزرگ شدن حجم دولت گفت: 90 درصد بودجه سال گذشته كشور صرف هزینه های جاری شد اما اگر همه منابع خرج امور جاری شود، فضای تنفس كافی را برای كارهای دیگر از بین می برد.
اقتصام **1070**1561
۰ نفر