۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۳
کد خبر: 82105245
T T
۰ نفر
70 درصد نوانجویان كمیته امداد ساوه خانوارهای زن سرپرست هستند

ساوه - ایرنا - مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه گفت: بیش از 70 درصد مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی در ساوه از خانوارهای زن سرپرست هستند.

محمد محمودی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 25 درصد از مجموع توانجویان بهره مند از خدمات حمایتی كمیته امداد ساوه را زنان مطلقه تشكیل داده اند.
وی ادامه داد: برنامه های حمایتی از سالمند كم توان ساوجی نیز بر سه محور استوار است كه پرداخت هزینه حداقلی ماهانه از 300 تا یك میلیون ریال، ارائه خدمات كمك هزینه درمانی و عمرانی از جمله خدماتی است به آنان داده می شود.
به گفته محمودی، خدمات اجتماعی و حمایتی كمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه ارتباط تنگاتنگی با كاهش آسیب های اجتماعی دارد و در این راستا گروه های مشاوره و همیار سعی و اهتمام خود را به كار می گیرند.
مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه بیان كرد: 900 خانوار بدسرپرست و زنان مطلقه در شهر ساوه از خدمات حمایتی این نهاد برخوردارند كه نبود برنامه های توانمند محور و حمایتی در كوتاه مدت سبب بروز ناهنجاری های اجتماعی می شود.
محمودی اضافه كرد: هرسال حدود 600 خانوار تحت پوشش با ارائه برنامه های خود اشتغالی از چرخه حمایتی كمیته امداد ساوه خارج می شوند اما آمار ورودی پرونده ها هر سال بیشتر از سال قبل است.
مدیركمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه اظهار كرد: یك هزار و 700 جوان، نوجوان و نونهال ساوجی در زمره آمار این نهاد حمایتی است كه یك هزار نفر از آنان دانشجو و دانش آموز هستند.
وی بیان كرد: توانمند سازی برای حضور در فعالیت های خود اشتغالی و مشاركت های اجتماعی هدف اصلی كمیته امداد امام خمینی (ره ) است كه می تواند بار حمایتی از توانجویان را ساماندهی كند.
محمودی افزود: توزیع پنج هزار بسته حمایتی بین خانوار های نیازمند تحت پوشش امسال با عنوان طرح همیان مولا كلید خورده است.
مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه گفت: طرح نیكوكاران و سفره داران رمضان نیز با مشاركت خیرین نیك اندیش ساوجی در ماه مبارك رمضان آغاز شده است.
كمیته امدادامام خمینی (ره) شهرستان ساوه بیش از پنج هزار و 300 خانوار را به طور مستمر و چهار هزار خانوار را به طور غیر مستمر تحت پوشش خدمات حمایتی خود دارد.
3075/6013