۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82104966
T T
۰ نفر

گرد و غبار ديد افقي را در قصرشيرين كاهش داد

۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82104966
گرد و غبار ديد افقي را در قصرشيرين كاهش داد

قصرشيرين- ايرنا- رييس اداره هواشناسي قصرشيرين گفت: گرد و غبار كه از شب گذشته اين شهرستان مرزي را فرا گرفته ديد افقي را در روز چهارشنبه به پنج هزار متر كاهش داد.

حيدر چوپاني در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اكنون ميزان ديد افقي در شهرستان قصرشيرين پنج هزار متر از حد استاندارد يك هواي سالم ( 10 هزار متر ) كمتر است.
وي اظهار كرد: دماي فعلي هواي قصرشيرين 28 درجه سلسيوس بالاي صفر و ميزان رطوبت موجود در هواي اين منطقه مرزي 25 درصد است.
وي گفت: طبق پيش بيني اداره كل هواشناسي استان كرمانشاه گرد و غبار تا پايان هفته در جو منطقه وجود دارد به گونه اي كه غبار امروز چهارشنبه و به ويژه فردا پنجشنبه غلظت بيشتري دارد و ممكن است ديد افقي در اين منطقه در برخي ساعات به كمتر از يك هزار متر نيز برسد.
رييس اداره هواشناسي قصرشيرين اضافه كرد كه از ابتداي امسال تاكنون آسمان اين شهرستان مرزي در مجموع 40 روز درگير پديده گرد و غبار بود كه اين ميزان در فروردين ماه 9، ارديبهشت ماه 16 روز و در خرداد ماه نيز 15 روز ثبت شده است كه اين تهديدي جدي براي سلامت ساكنان اين منطقه است.
گرد و غبار موجود در هواي منطقه به ويژه نواحي مرزي كشور نتيجه وزش باد شديد در بيابان هاي عراق است كه پس از مدتي وارد آسمان شهرهاي مرزي و موجب آلودگي هواي اين مناطق و ديگر شهرهاي كشور شده است.
شبكه بهداشت و درمان قصرشيرين نيز همانند قبل، از شهروندان به ويژه افراد مسن، كودكان و بيماران قلبي و تنفسي درخواست كرد به علت آلودگي هوا و وجود ريزگردها در آسمان شهر از ورود به فضاي باز و آزاد خودداري و در صورت لزوم از ماسك استفاده كنند.
قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه با بيش از 27 هزار تن جمعيت و 186 كيلومتر مرز مشترك با عراق در چند سال اخير برخي از روزها، درگير گرد و غبار و آلودگي هوا ناشي از پديده ريزگردها بوده است.
7079/3012/8066