۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۱۰
کد خبر: 82103048
T T
۰ نفر
مخالفت استاندار گيلان با واردات و توزيع برنج خارجي در استان

رشت - ايرنا - استاندار گيلان گفت: با واردات برنج خارجي و توزيع آن بدليل مشكلاتي كه از نظر روحي و رواني بر برنجكاران وارد مي كند، مخالف هستيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدعلي نجفي عصر دوشنبه در جلسه ستاد تنظيم بازار استان در آستانه فرا رسيدن ماه مبارك رمضان افزود: قيمت برنج در ماه‌ هاي آينده همزمان با آغاز فصل درو كاهش مي‌يابد و بر اين اساس، ما مخالف توزيع برنج خارجي در گيلان هستيم.
وي ادامه داد: دولت تدبير و اميد با وجود تمامي مشكلاتي كه طي سال هاي اخير داشته، در تنظيم بازار كارهاي بزرگي انجام داده است.
استاندار گيلان يادآور شد: برهمين اساس نيز طبق اعلام مركز آمار ايران، نرخ تورم دوازده ماه منتهي به ارديبهشت ماه امسال در استان 10 و دو دهم درصد و تورم نقطه به نقطه شش و 9 دهم درصد است.
وي اضافه كرد: در همين راستا تداوم آرامش بازار، كاهش نرخ تورم و پايين بودن قيمت ها را در ماه هاي آينده انتظار داريم اما بايد مراقب باشيم كاهش قيمت ها موجب توليد ركود نشود.
وي درباره توزيع مرغ منجمد در استان نيز بيان كرد: درصورت ضرورت با ستاد تنظيم بازار هماهنگ و به گونه اي تصميم گيري شود كه از توليد كننده و مصرف كننده با هم، حمايت صورت گيرد.
نجفي با اشاره به اينكه قيمت خرما 50 درصد افزايش يافته، اظهار كرد: اين افزايش قيمت، سراسري است ولي بايد تلاش شود تا اين محصول پر مصرف در ماه مبارك رمضان، با حداقل قيمت بدست مصرف كننده برسد.
وي با اشاره به گزارش برخي دستگاه ها مبني بر خريد نكردن شماري از كارخانه ها از شير توليد استان و خريد و وارد كردن شير از استان هاي ديگر گفت: كارخانه ها بايد موظف شوند شير را از توليدات داخل استان تهيه كنند و درصورت همكاري نكردن، جلوي واردات شير به گيلان گرفته مي شود.
وي به مشكلات دامداري ها نيز اشاره و تصريح كرد: دامداري ها به دليل مشكلاتي كه دارند، با چالش هايي مواجه هستند كه اين زيبنده استان ما نيست و حمايت از دامدار و توليدكننده، از تكاليف ماست اما در كنار اين موضوع، بايد از مصرف كننده نيز حمايت شود.
استاندار گيلان با اشاره به پايين بودن قيمت غذا در رستوران هاي برخي كشورها گفت: بايد قيمت ها را پايين نگه داريم تا انگيزه اي براي گردشگران بوجود آيد و سرمايه گذاران، رغبتي براي سرمايه گذاري داشته باشند.
وي همچنين با تاكيد بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارك رمضان گفت: دستگاه هاي متولي مراقبت هاي لازم را انجام دهند با اين وجود، به دليل گردشگرپذير بودن گيلان، شماري از نانوايي ها با حفظ حرمت ماه رمضان، فعاليت خود را انجام مي دهند.
7296 / 2007 /1596
۰ نفر