۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵
کد خبر: 82102417
T T
۰ نفر

روزان: رمضان با طعم افزايش قيمت ها

۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵
کد خبر: 82102417
روزان: رمضان با طعم افزايش قيمت ها

تهران- ايرنا- روزنامه روزان در شماره دوشنبه 17 خرداد با اشاره به قيمت اقلام خوراكي در ماه رمضان در تيتر يك، نوشت: واقعيت اين است كه در ماه رمضان بخش ‌هايي مانند بازار مواد خوراكي و مواد مصرفي روزهاي پررونقي را تجربه مي ‌كنند. شايد در اين ماه برخي از بخش ‌هاي اقتصادي با كاهش فعاليت مواجه شوند، اما افزايش مخارج مربوط به كالاهاي مصرفي، افت كسب و كار در ديگر بخش ‌ها را جبران مي‌ كند.

اين روزنامه با انتخاب عنوان موقعيت ژله اي اصولگرايان، مي نويسد: اصرار محمدرضا عارف براي رسيدن به كرسي رياست مجلس اگرچه موجب شد اصولگرايان تندرو و معتدل براي حذف او از صندلي رياست زير يك سقف قرار گيرند و در قالب فراكسيون ولايت براي رياست لاريجاني هم صدا شوند اما پس از مشخص شدن هيات رئيسه دائم پارلمان و كناره ‌گيري عارف از رقابت، زمزمه اختلاف و انشقاق در فراكسيون اصولگرايان شنيده شد. اختلافي كه گويا نشات گرفته از حضور مسعود پزشكيان و علي مطهري در هيات رئيسه دائم مجلس به جاي محمد دهقان، عضو جبهه پايداري است. در واقع سهم 7 نفره ليست اميد از صندلي ‌هاي هيات رئيسه موجب شد برخي چهره ‌هاي تاثيرگذار فراكسيون ولايت از اختلافات درون اين فراكسيون پرده بردارند.
برگ برنده بهار 96، عنوان ديگر روزنامه روزان است؛ در اين مطلب مي خوانيم: خرداد به نيمه رسيد و خرداد بعد فرصت آن است كه روحاني براي ماندن در پاستور حمايت مردم را برانگيزد. مهلت يك ساله دولت يازدهم بدون شك به همان ميزاني كه حاميان تدبير و اميد را به تكاپو انداخته، جريان رقيب را در اين فكر فرو برده تا چگونه عرصه‌ اي براي رقابت و عرض اندام در ميدان سياست براي خود دست و پا كنند و قطعا آنچه در سر مي ‌پرورانند به سادگي احتمالاتي نيست كه بعضا از جانب تحليلگران مطرح شده و يا نقل محافل كوچه و خيابان مي ‌شود. تمركز اصولگرايان بر چند گزينه براي انتخابات 96 بيانگر اين اهميت است كه اصلاح ‌طلبان و فراتر از آن، حاميان دولت روحاني بايد مسير را جدي ‌تر از گذشته دنبال كنند. به وضوح مي ‌توان دريافت كه اصولگرايان تدابير ديگري براي حضور در انتخابات 96 خواهند داشت؛ تدابيري كه گويا ديگر احمدي ‌نژاد در آن جايي نخواهد داشت.
اين روزنامه با اشاره به عنوان انتقادها در مجلس به يقه ‌گيري و تشنج كشيده نشود، نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس و نمايندگان مجلس دهم گفتند؛ نماينده مجلس مي ‌تواند طبق بينش و نگاه سياسي خود رأي بدهد و در موافقت يا مخالفت با موضوعي، اظهارنظر يا انتقاد كند اما به هيچ ‌وجه نبايد همچون برخي مقاطع در دوره‌ هاي قبلي مجلس كار به اختلاف، كشمكش زباني، يقه‌گيري و تشنج كشيده شود. رهبر انقلاب، ايجاد تشنج در مجلس را موجب سرريز شدن آن به جامعه و بروز تنش و آثار رواني منفي در جامعه دانستند و گفتند: در مجلس بايد آرامش حكمفرما باشد و اين آرامش، قطعاً به جامعه نيز منتقل خواهد شد.
روزنامه روزان با انتشار عنوان منصوريان يا مظلومي كدام سرمربي هستند؟ آورد: باشگاه استقلال كه اين روزها با عليرضا منصوريان با جديت در فصل نقل و انتقالات درحال يارگيري است هنوز موضوع قطع همكاري سرمربي قبلي خود را حل و فصل نكرده است. پرويز مظلومي كه فصل پانزدهم به استقلال برگشت و با اين باشگاه قراردادي دوساله منعقد كرد، در پايان سال اول قراردادش پس از سومي با استقلال در ليگ برتر و حضور در فينال جام حذفي از سمت خود كنار رفت. كنار رفتن اين مربي از كادر فني استقلال هرگز با عنوان بركناري يا اخراج در رسانه‌ها مطرح نشد ولي مخاطبان باشگاه استقلال متوجه اين موضوع شدند كه جدايي مظلومي از استقلال با رضايت قلبي او انجام نشده است. بر اين اساس، مظلومي كه هنوز مشخص نشده از سمت خود استعفا كرده يا او را وادار به اين كار كرده ‌اند همچنان به طور قانوني سرمربي استقلال محسوب مي‌شود و اين مي‌تواند در مسير ثبت قرارداد عليرضا منصوريان مشكلاتي را براي باشگاه استقلال رقم بزند.
اين روزنامه همچنين در صفحه نخست عنوان هاي «100 كيلومتر تا آزادي فلوجه»، «افسانه كنتاكي در راند آخر»، «علي تاجرنيا: روحاني براي تغيير كابينه تا 5 سال ديگر فرصت دارد»، ««محمدحسين مهدويان»: «ايستاده در غبار» فيلمي متفاوت از نظر ساختاري» و «تعداد معتادان هر روز بيشتر مي‌ شود» را انتشار داد و در ستون يادداشت عنوان هاي «بايد امنيت سايت ‌هاي خود را بالا ببريم» به قلم داوود زارعيان و «راهي آسان براي درآوردن چشم و چار ديگران!» نوشته وحيد رضايي را برجسته كرد.
*گروه اطلاع رساني
پژوهشم**9128**2002
۰ نفر