۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۸
کد خبر: 82098881
T T
۰ نفر
امنيت هر شخصي در زيارت حج بايد تامين شود

زاهدان- ايرنا- امام جمعه اهل سنت بمپورِ ايرانشهر گفت: هرشخصي از هر مليتي كه براي زيارت به حج مي رود بايد امنيت داشته باشد و بدون هيچ دغدغه اي به عبادت بپردازد.

مولوي عبدالمجيد دينارزهي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: جايي كه امنيت نباشد آنجا عبادت قبول نيست و دولت عربستان بايد امنيت زائران خانه خدا را تامين كند.
وي با تاكيد بر اين كه اطاعت از آمريكا هم به ضرر اسلام و هم به ضرر عربستان است بيان كرد: جهان اسلام به ويژه عربستان نبايد جولانگاه مستكبران باشد و انتظار مي رود كه دولتمردان عربستان تغييري در ديدگاه خود ايجاد كنند چرا كه مكه خانه امن الهي است و بايد تمامي كساني كه به اين مكان مقدس مشرف مي شوند آزاد و ايمن باشند.
امام جمعه اهل سنت بمپور گفت: دولت عربستان بايد هوشيار باشد و مكه جايي نيست كه اين اتفاقات ناخوشايند مثل فاجعه منا در آن رخ دهد و بجاي عذرخواهي ، در مقابل خانواده جانباختگان موضوع گيري كند و مانع ورود زائران كشور ما شود.
وي با اظهار اميدواري بيان كرد: خداوند متعال نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را به گونه اي شايسته حمايت و مسلمانان عزيز را در رسيدن به حج ابراهيمي ياري خواهد كرد.
بخش بمپور از توابع شهرستان ايرانشهر در 22 كيلومتر مركز اين شهرستان و 362 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7313 /6081