تسامح امام خميني(ره) رمز پيروزي و موفقيت آن بزرگوار در دنيا بود

زاهدان- ايرنا- عضو شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: تسامح امام خميني(ره) رمز پيروزي و موفقيت آن بزرگوار در دنيا بود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام عبدالكريم بي آزار شيرازي در آيين ويژه سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) و يوم الله 15 خرداد در مسجد جامع زاهدان اظهار داشت: امام راحل(ره) با تاكيد بر اسلام ناب محمدي عقيده داشتند همه مسلمانان چه شيعه و سني با وحدت و پيروي از قرآن و سيره پيامبر مكرم اسلام همواره بايد با كوتاه نيامدن در مقابل ظلم تن به هيچ ذلتي ندهند.
وي تصريح كرد: استكبار با مد نظر قرار دادن اسلام آمريكايي و دست پرورده آنان داعش تنها به دنبال اختلاف بين مسلمانان هستند.
عضو شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي ادامه داد: مسلمانان بايد با تاكيد بر وحدت محقق كننده اسلام ناب محمدي باشند.
حجت الاسلام بي آزار شيرازي با بيان اينكه هدف امام راحل از انقلاب اسلامي راه اندازي حكومتي بر اساس اخلاق اسلامي و قرآني بود افزود: آن بزرگوار اعتقاد داشتند اگر دولتمردان اصلاح شوند جامعه نيز اصلاح مي شود بر اين اساس اين انقلاب عظيم جهاني را رهبري كردند.
وي افزود: از آنجايي كه كتاب بوستان سعدي با تاسي از قرآن و فرامين الهي به عدالت، احسان، فتوت و جوانمردي پرداخته است امام راحل با پرورش يافتن با قرآن و اين كتاب در آخر عمر احساس كردند مردم به خصوص دولتمردان نياز مبرم به اخلاق اسلامي و قرآني دارند كه بر اين اساس انقلاب اسلامي را پايه ريزي كردند.
7316 /8005 /6081