۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲
کد خبر: 82098560
T T
۰ نفر

همایش طلاب غیرحضوری در جامعه الزهرا قم آغاز شد

۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲
کد خبر: 82098560

قم- ایرنا - همایش طلاب غیرحضوری با موضوع سبك زندگی طلبه طراز انقلاب اسلامی با حضور بانوان طلبه و سخنرانی آیت الله مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) روز پنجشنبه در جامعه الزهراقم به مدت سه روز آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش مدرس جامعه الزهرا و دانشگاه با اشاره به سبك خانواده قرآنی و اهل بیت(ع) گفت: رفتار و كردار طلبه های حوزه های علمیه باید ملازم با آیات قرآن كریم و سیره زندگانی اهل بیت(ع) باشد و از آنها الگو برداری كند.
احسانه سادات شیرازی افزود: در آیات قرآن كریم خداوند به بزرگی به جایگاه خانواده پرداخته است و برای آن عزت و كرامتی قرار داده است در حالی كه در غرب به دنبال از هم پاشیدن و دور كردن خانواده ها هستند.
وی ادامه داد: بسیاری از مبانی فكری غرب رویكرد شعاری دارد و در عمل به آن توجه ای نمی كنند درحالی كه در قرآن وقتی مطلبی بیان می شود می توان آن را در زندگی عملیاتی كرد.
مدرس حوزه و دانشگاه هدف از تشكیل خانواده را تكامل برشمرد و گفت: با تكامل انسان از برخی رذایل اخلاقی همچون خودخواهی و غرور جدا شده و با آرامش در كنار یكدیگر به هدف تعالی و تولید نسل می پردازند.
وی افزود: خداوند در قرآن خانواده های قرآنی را از جمله زندگانی حضرت مریم(س)، حضرت ابراهیم و زكریا (ع) را معرفی كرده است و به روش های تربیت فرزندان صالح اشاره كرده است.
وی با زندگانی حضرت خدیجه(س) اشاره كرد و گفت: ایشان در زمان جاهلیت با وجود شرایط نامناسب اجتماعی و وجود آسیب ها، زندگی سالمی را پشت سر گذاشتند و در راه اسلام جان خویش را از دست دادند.
شیرازی خاطرنشان كرد: امروز بسیاری از خانواده ها نسبت به آسیب های اخلاقی و اجتماعی و وجود فضاهای مجازی و شبكه های ماهواره ای معترض هستند در حالی كه در زمان جاهلیت وضعیت بدتر از جامعه كنونی بود و این بانو به پاكی زندگی كردند.
وی با اشاره به مولفه های تربیتی فرزندان گفت: كتاب های روانشناسی تمام مولفه های تربیتی را بیان می كنند در حالی كه به خمس و زكات به عنوان لقمه حلال توجه نكرده اند.
مدرس حوزه و دانشگاه افزود: در قرآن به لقمه حلال به عنوان یك مولفه برای تربیت فرزندان پرداخته است كه تاثیر بسیاری در زندگی انسان دارد.
وی، عشق، ارتباط بین افراد، اعتماد متقابل، گذشت، ایثار جز پنج ركن اساسی خانواده است كه برگرفته از آیات قرآنی است از این رو بالارفتن آمار طلاق نداشتن یكی از ركن های خانواده است.
وی با بیان اینكه هر بانوی طلبه ای باید الگویی برای سایر افراد جامعه باشد گفت: یك بانو قرآنی با رفتار و كردار و تربیت فرزندان صالح می تواند بر روی شخصیت خانواده تاثیر بگذارد و خانواده قرآنی و مهدوی را تربیت كرده و در جامعه ترویج دهد.
در این همایش درخصوص سبك زندگی اسلامی و ایرانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی بحث و گفت وگو خواهد شد.
8138/ 6133/