۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82098429
T T
۰ نفر
كيهان گزارش داد: خورشيد مكتب امام (ره) هرگز غروب نمي‌كند

تهران- ايرنا- روزنامه كيهان در شماره پنجشنبه 13 خرداد با نگاهي به ابعاد شخصيتي بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي و تاكيد بر ضرورت دوري از تحريف راه امام، در گزارشي به پيگيري اين راه در برخي كشورها و واكنش پيروان غيرايراني امام خميني (ره) در زمان ارتحال ايشان پرداخت.

روزنامه كيهان در تيتر يك با انتشار عنوان «پرچم خميني(ره) با خامنه‌اي در اهتزاز است»، آورد: «حقيقتاً خدا مي‌داند كه آن بزرگوار [امام خميني (ره)] در اين دنياي تاريك ظلماني، مثل يك خورشيد، چند صباحي آمد درخشيد و رفت، تا مردم بدانند كه خورشيدي هم هست. ديگر بعد از ائمه و معصومين، ما و ديگران هم مثل آن آدم سراغ نداريم. اگر كسي هم بگويد، به نظر من بي‌انصافي كرده است. انسانيت بايد بفهمد كه اين گوهر در خزانه‌ الهي وجود دارد. آن مرد، اگر مي‌فهميد كه تكليف است، عمل مي‌كرد.» اين سخن تاريخي و توصيف بسيار زيبا‌ي رهبر عزيز انقلاب از امام خميني است. توصيفي كه به حق، بهترين حرف در‌باره آن يگانه دوران است و نمي‌توان براي آن نقيض و بديلي در نظر گرفت. اما اين تنها سخن از اين جنس نبود و امام حاضر درباره امام راحل اينگونه سخن گفت: «او به همه فهماند كه انسان كامل شدن و علي‌وار زيستن و تا نزديكي مرزهاي عصمت پيش رفتن افسانه نيست» اين توصيفات دقيق و پر اهميت، از زبان كسي است كه بي‌ترديد، خود يكي از مظاهر تقوا و معرفت و اخلاق است و يقينا مبالغه و اغراق در ساحت او راه ندارد.
روزنامه كيهان در مطلبي با عنوان «الهام بخشي امام خميني(ره) در نگاه انديشمندان جهان»، نوشت: «ريچارد فالك» پروفسور بازنشسته حقوق بين الملل در دانشگاه پرينستون و گزارشگر ويژه سابق سازمان ملل در امور حقوق بشر فلسطين با اشاره به ويژگي بزرگ آزاديخواهي امام خميني(ره)، مي‌گويد : «به اعتقاد من او همواره دغدغه وحدت مسلمانان سراسر دنيا را داشت چرا كه اين مسئله شرايط زندگي بخش قابل توجهي از جامعه اسلامي را كه تحت ظلم و ستم بودند براي افكار عمومي جهان برجسته مي‌كرد.» پروفسور «كوين برت» تحليلگر برجسته آمريكايي در تبيين شخصيت امام خميني (ره) مي‌گويد: «امام خميني رهبري دور انديش بود كه اصول واقعي اسلامي حمايت از عدالت و مبارزه عليه ستمگري را در خود داشتند. او ايران را از اشغالگري استبدادي آمريكا آزاد كرد و همچنين به دنبال كمك به آزادي فلسطينيان از ستمگري استبدادي صهيونيست‌ها نيز بودند.»
*گروه اطلاع رساني
پژوهشم**9165**9279
۰ نفر