۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۵
کد خبر: 82098387
T T
۰ نفر

جوان: فرياد علماي اهل سنت عليه كارشكني آل‌سعود

۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۵
کد خبر: 82098387
جوان: فرياد علماي اهل سنت عليه كارشكني آل‌سعود

تهران- ايرنا- روزنامه جوان در شماره پنجشنبه 13 خرداد در تشريح تيتر نخست،‌ مي نويسد: بزرگان اهل سنت در ايران با صدايي يكپارچه دولت عربستان سعودي را يگانه مقصر لغو مراسم حج در سال 95 براي ايرانيان عنوان مي‌كنند و بزرگ‌ترين حامي خودخوانده اهل سنت را به همدستي با رژيم صهيونيستي و آمريكا متهم مي‌كنند؛ سخناني كه بايد مخاطب اصلي آن را در رياض يافت، جايي كه فتنه‌ها از آن هدايت مي‌شود.

روزنامه جوان با درج عنوان «عاشقان امام دل‌ها توطئه دور و نزديك را نقش برآب مي‌كنند»،‌ آورد:‌ امسال در بيست و هفتمين سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي حدود يك ميليون نفر از عاشقان حضرت امام خميني سلام‌الله‌عليه در چهاردهم خرداد‌ماه همزمان با روزهاي پرفيض شعبان‌المعظم و در آستانه ورود به ماه ميهماني خدا بار ديگر تجليگاه شكوه گردهمايي عظيم سالانه رهروان بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي خواهند شد تا ديگر بار در اين شرايط حساس جهاني با تجديد ميثاق با آرمان‌ها و ارزش‌هاي پير جماران و با تبعيت از امام خامنه‌اي در برابر تجاوزات به مسلمانان جهان در برابر زياده‌خواهي دشمنان بايستند.
روزنامه جوان با انتخاب عنوان «نقدينگي ثانيه به ثانيه افزايش مي‌يابد»، نوشت: نقدينگي ثانيه به ثانيه افزايش مي‌يابد. اصرار رياست جمهوري بر حفظ دستاورد تورمي دولت در سال پاياني به عنوان برگ برنده و حبس منافع با نرخ سود بالا در بانك‌ها سبب شده تا نقدينگي ثانيه به ثانيه افزايش يابد اما رابطه بين نقدينگي و تورم قطع شود ولي قطع ارتباط بر اساس اصول اقتصادي به‌طور حتم موقتي خواهد بود. بانك مركزي هميشه حجم نقدينگي را با تأخير اعلام مي‌كند، به‌طور مثال چندي پيش رئيس كل بانك مركزي اعلام داشت كه حجم نقدينگي از مرز هزار و 117‌هزار ميليارد تومان گذشته است، اما اين ميزان نقدينگي مربوط به نقدينگي سال گذشته است و هم اكنون كه در 13 خرداد ماه سال 95 قرار داريم (طبق آهنگ رشد 2.2 درصدي حجم نقدينگي در ماه) اين شاخص مهم بخش پولي كشور حداقل مرز هزار و 160‌هزار ميليارد تومان را نيز پشت سر گذشته است.
ظريف همچنان بر طبل «تضمين امريكا» مي‌كوبد، ديگر عنوان اين روزنامه است. زير اين تيتر مي خوانيم:‌ محمدجواد ظريف وزير خارجه دولت يازدهم مي‌گويد كه امريكا بايد تضمين بيشتري بدهد تا نگراني بانك‌هاي بين‌المللي براي تبادلات مالي برطرف شود ولي اقدامات غيررسمي امريكا عليه برجام در حال تشديد شدن است. مقام‌هاي ايراني در موضع‌گيري‌هاي رسمي اغلب روي موضع‌گيري‌هاي عملي دولت اوباما و ارائه تضمين‌هاي كتبي اصرار مي‌كنند.
روزنامه جوان در ستون يادداشت عنوان هاي «تقابل جهان وطني امام با جهان وطني غرب» به قلم «سيدعبدالله متوليان»،‌ «اردوغان در بن‌بست روسيه» نوشته «سيدنعمت‌الله عبدالرحيم ‌زاده»،‌ «دروغ در كاهش 10 ميليارد دلاري قاچاق !‌» به قلم «مهران ابراهيميان» و «معضلي حل نشدني به نام فساد» نوشته «دنيا حيدري» را برجسته و منتشر كرد.
اين روزنامه همچنين مطلبي را زير عنوان «شعر گفتن افخمي براي كارگردان عصباني»‌ منتشر كرد.
*گروه اطلاع رساني
پژوهشم**9117**9165**9279
۰ نفر