۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۳۹
کد خبر: 82098089
T T
۰ نفر

37 درصد مدارس كشور در سال 95 توسط خیرین ساخته می شوند

۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۳۹
کد خبر: 82098089
37 درصد مدارس كشور در سال 95 توسط خیرین ساخته می شوند

بروجرد - ایرنا - رئیس مجمع خیران مدرسه ساز كشور با اشاره به احداث 35 درصد مدارس كشور توسط خیران در سال گذشته گفت: خیران امسال نیز احداث 37 درصد مدارس كشور را عهده گرفته اند.

به گزارش ایرنا محمد رضا حافظی عصر چهارشنبه در جشنواره خیران مدرسه ساز بروجرد در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد افزود: 600 هزار خیر مدرسه ساز در كشور و یكهزار خیر مدرسه ساز در خارج از كشور عضو مجمع خیران مدرسه ساز هستند.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز كشور با بیان اینكه دانش آموزان با اندك سرمایه خود در امر مدرسه سازی شركت می كنند، افزود: با فرهنگ سازی انجام شده انتظار می رود 13 میلیون دانش آموز در آینده به خیرین مدرسه ساز بپیوندند.
وی آموزش و پرورش را زیرساخت توسعه پایدار كشور خواند و گفت: امسال كه عربستان سعودی اجازه ورود حجاج ایرانی را برای انجام فریضه حج نمی دهد، حجاج ایرانی می توانند هزینه سفر خود را در امر خدا پسندانه مدرسه سازی صرف كنند.
** استفاده از توانمندی های ملی و بومی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است
یكی از نمایندگان مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره نامگذاری سال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را یادآور شد و گفت: استفاده از توانمندی های ملی و بومی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است.
علاء الدین بروجردی افزود: با توجه به وجود مشكلات و معضلات اقتصادی و محدویت های اعتبارات دولتی در عصر حاضر باید به خیران در همه حوزه ها اهمیت داده شود.
وی اظهار كرد: خیران نیروهای گمنامی هستند كه در یك اقدام خداپسندانه میلیاردها تومان از ثروت خود را صرف تعلیم و تربیت جامعه می كنند.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم ایران در جنگ نظامی با دشمنان هزاران شهید تقدیم نظام كردند و دشمن را شكست دادند و امروز نیز می توانند با كار و تلاش در برابر جنگ اقتصادی دشمن پیروز شوند.
وی گفت: نباید نسبت به امكانات بالقوه شهرستان بروجرد مایوس شویم بلكه باید با تلاش فراوان این امكانات را به بالفعل تبدیل نماییم.
بروجردی افزود: باید تلاش كنیم جلوی مهاجرت بی رویه هزاران بروجردی را به دیگر استان ها برای كار بگیریم.
** ایجاد ارتباط بین علم و صنعت ضروری است
دیگر نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز رسالت اصلی ارتباط بین علم و صنعت است تا هدف از تحصیل مدرك گرایی نباشد.
عباس گودرزی افزود: آموزش و پرورش مختص به یك قشر خاص نیست و همه باید برای تربیت نیروی كار جهادی تلاش كنند.
به گفته وی در كنار ساخت فضای آموزشی باید توجه جدی به تجهیز نرم افزاری مدارس داشته باشیم زیرا مدارس از داشتن امكانات آموزشی به روز محروم هستند.
وی اظهار كرد: برای اینكه بتوانیم نیروی كار توانمند تربیت كنیم باید به پارك های علم و فناوری و مراكز رشد توجه ویژه داشته باشیم تا دانش آموختگان دانشگاه ها با تجربه كاری تربیت شوند.
خیرین مدرسه ساز تاكنون 30 مدرسه در شهرستان بروجرد احداث كرده اند كه چهار مدرسه هم اكنون در حال احداث است.
جشنواره خیرین مدرسه ساز بروجرد عصر چهارشنبه با حضور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز كشور، نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از خیرین مدرسه ساز و مسئولان بروجرد در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
7190/3022/6001