۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۴
کد خبر: 82097355
T T
۰ نفر
درخواست استاندار كرمانشاه از بنياد مسكن و ستاد اجرايي فرمان امام (ره)

كرمانشاه - ايرنا - استاندار كرمانشاه از بنياد مسكن انقلاب اسلامي و ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) خواست كه از كنار استعدادهاي متعدد اين استان به راحتي عبور نكنند و به صورت مشاركتي يا مستقيم در شكوفا كردن اين ظرفيت‌ها سرمايه گذاري كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اسدالله رازاني روز چهارشنبه در نشست مشتركي با روساي بنياد مسكن انقلاب اسلامي و ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) افزود: استان كرمانشاه از نظر كشاورزي استاني كاملا مستعد و پرباران است؛ ‌همچنين اين استان ارتفاع كم و اقليم مناسب، وجود همزمان مناطق گرمسيري، ‌ميانه و نسبتا سردسير، قابليت نزديكي به مركز عراق و ارتباط همزمان با مناطق كردنشين و عرب نشين اين كشور و استعدادهاي گردشگري بالا آمادگي هرگونه سرمايه گذاري را دارد.
وي گفت:‌ در حوزه توريسم درماني هم سالانه حدود 20 هزار بيمار عراقي براي درمان وارد كرمانشاه مي شوند كه البته اكنون تعداد آنها كمتر شده است اما يك پتانسيل بسيار خوب براي سرمايه گذاري است اما متاسفانه تاكنون اين همه استعداد و ظرفيت استان بالقوه مانده و شكوفا نشده است.
رازاني در عين حال به مشكلات كرمانشاه هم اشاره كرد و در باره معضل بيكاري اظهار داشت: در 20 سال اخير استان كرمانشاه همواره در صدر استان هاي بيكار بوده و اكنون نرخ بيكاري در آن به حدود 2 برابر متوسط كشوري رسيده است.
او اظهار داشت: كرمانشاه برخلاف ساير استان ها در جذب اعتبارات مسكن روستايي در سال 94 موفق نبوده و تنها توانسته است كه 30 درصد از اين اعتبارات را جذب كند كه دليل آن همكاري نكردن بانك ها و جدي نگرفتن موضوع از طرف مديران استاني بوده است.
وي از بانكها خواست كه در اين زمينه همكاري لازم را با مديران مربوطه انجام دهند.

* ساخت 10 مدرسه در مناطق روستايي استان
رازاني همچنين با تقدير از خدمات بنياد بركت در استان، ‌گفت: اين بنياد تاكنون دست كم 25 مدرسه با بيش از 50 ميليارد ريال اعتبار در كرمانشاه ساخته و امسال هم ساخت 10 مدرسه ديگر در مناطق روستايي و محروم استان را تقبل كرده است.
به گفته او، بنياد مسكن انقلاب اسلامي هم كارنامه درخشاني در خدمت رساني به مردم دارد.
7444/8066