۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۱۰
کد خبر: 82096052
T T
۰ نفر

همايش طلايه داران تبليغ در هرمزگان برگزار شد

۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۱۰
کد خبر: 82096052
همايش طلايه داران تبليغ در هرمزگان برگزار شد

بندرعباس - ايرنا - در آستانه فرا رسيدن ماه مبارك رمضان ، همايش طلايه داران تبليغ در هرمزگان روز سه شنبه با حضور روحانيان هيات هاي مذهبي و جمعي از مسئولان فرهنگي استان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ايرنا ، معاون فرهنگي ، آموزشي و پژوهشي اداره كل تبليغات اسلامي هرمزگان در اين همايش گفت: مقام معظم رهبري همواره بر ترويج سبك زندگي اسلامي در جامعه تاكيد دارند كه طلايه داران تبليغ در كاهش آسيب هاي اجتماعي و تحقق سبك زندگي اسلامي نقش اثرگذاري دارند.
حجت الاسلام علي اكبر انصاري راد افزود: بحث علل و عوامل فروپاشي خانواده ها و پديده طلاق مشكل بزرگي است كه در اكنون در كشور ما در حال رشد است و اين امر نياز به تبين دارد كه بايد مبلغان ديني و روحانيان نقش خود را در جهت كاهش اين آسيب ها به كارگيرند.
وي بيان داشت: بحث استعمال مشروبات الكلي ، مواد مخدر ، قاچاق و بحث حجاب و پوشش اسلامي از ديگر آسيب هاي بزرگ اجتماعي است كه انتظار مي رود در طول ماه رمضان از لحاظ شرعي و عرفي به آن پرداخته شود .
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي هرمزگان يادآورشد: طبق دستورالعملي تبليغي كه از كارگروه تبليغ كشور به استان ابلاغ شده است بايد مبلغان اعزامي علاوه بر بحث نماز و فريضه امر به معروف ونهي از منكر كه وظيفه ذاتي شان است نسبت به آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي نيز مردم را آگاه كنند.
رييس ستاد اقامه نماز هرمزگان نيز گفت: مسووليت مداحان و هيات امناي مساجد و مبلغان مذهبي ، تبليغ دين است و بايد دراين راستا پاسخگوي مسائل مردم باشند.
حجت الاسلام محمد حسن فروزان نژاد ،
خواستار مقيد بودن به فرائض ديني از جمله نماز تاكيد كرد و افزود: مبلغان ديني و روحانيان بايد نسبت به انجام اول وقت اين فريضه واجب در ماه مبارك رمضان مساجد و حسينه ها مقيد باشند.
در ماه مبارك رمضان 800 مبلغ ديني به مناطق روستايي و شهري استان هرمزگان اعزام مي شوند.
7195/6048

سرخط اخبار استان‌ها