۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82095871
T T
۰ نفر
منطقه آزاد اروند، پایلوت خدمات جامع گمركی مناطق آزاد كشور شد

آبادان - ایرنا - با بهره برداری از نخستین پنجره واحد و سامانه جامع خدمات گمركی فرامرزی مناطق آزاد كشور در منطقه آزاد اروند، این منطقه به پایلوت خدمات جامع و هماهنگی گمركی مناطق آزاد كشور تبدیل شد.

به گزارش ایرنا ساختمان مركز خدمات سرمایه‌گذاری و منطقه آزاد اروند و پنجره واحد سرمایه گذاری این مركز روز سه شنبه با حضور اكبر تركان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی كشور در آبادان گشایش یافت.
همچنین چند طرح عمرانی دیگر با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی كشور و جمعی از مسئولان محلی آبادان بهره برداری شد.
اكبر تركان در نخستین برنامه خود، ساختمان مركز خدمات سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند را به منظور آسان شدن روند جذب سرمایه‌گذار و ارائه خدمت به سرمایه گذاران بهره‌برداری كرد.
تسهیل روند امور گمركی، امور اتباع خارجی، تسهیل ثبت شركت ها و موسسات تجاری، ارائه مجوزهای بهره‌برداری، امور حقوقی و خدمات دیگر از مزایای گشایش این مركز است.
در سفر تركان به منطقه آزاد اروند همچنین، ساختمان واحد خدمات اینترنتی این مركز بهره برداری شد.
باند دوم بلوار اروند از میدان سازمان منطقه آزاد اروند تا میدان الفی نیز از طرح‌های عمرانی شهری آبادان بود كه با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی كشور بهره‌برداری شد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی كشور در آیین آغاز به كار سامانه جامع خدمات گمركی فرامرزی منطقه آزاد اروند گفت: سالم سازی و شفاف سازی فعالیت های گمركی مناطق آزاد با اتصال سامانه گمرك منطقه آزاد به سامانه جامع گمرك جمهوری اسلامی انجام می شود.
اكبر تركان گفت: منطقه آزاد اروند پایلوت راه اندازی این سامانه است و دیگر مناطق آزاد كشور نیز بزودی به این سامانه مجهز می شود.
بازدید از روند ساخت مجتمع های تولید فولاد و روند اجرای طرح حصاركشی محدوده منطقه آزاد اروند از دیگر برنامه های اكبر تركان به آبادان و خرمشهر است.
2077/3015/6125
۰ نفر