۶ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۵۰
کد خبر: 82089818
T T
۰ نفر
معاون مجمع خيرين سلامت كشور:100 هزار تخت بيمارستاني در كشور نياز است

بندرعباس- ايرنا- معاون برنامه ريزي مجمع خيرين سلامت كشور گفت:100هزار تخت بيمارستاني درحوزه بهداشت و درمان نياز است و رفع تمام نيازمندي ها و مشكلات حوزه سلامت ازعهده دولت خارج است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، «دكتر عليرضا يزداني» روز پنجشنبه در جشنواره خيرين سلامت در بندرعباس با اشاره به اهميت حضور خيرين در بخش سلامت و نياز مبرم حوزه بهداشت و درمان به كمكها و حمايتهاي خيرين، افزود: دولت تلاش هاي بسياري براي رفع مشكلات اين حوزه دارد اما با وجود همه اين تلاش ها، در بخش منابع فيزيكي و تجهيزات با كمبودهاي چشمگيري مواجه هستيم.
وي با بيان اينكه بخش عمده 96 هزار تخت بيمارستاني موجود در كشور از رده خارج است، تصريح كرد: در حال حاضر نيازمند يكصد هزار تخت بيمارستاني در كشور هستيم.
وي خاطرنشان شد : بيش از 900 بيمارستان در كشور داريم كه حدود 570 بيمارستان دولتي مي باشد كه از عمر بالايي برخوردارند و نيازمند توسعه و بازسازي هستند.
يزداني در ادامه يا آور شد: توسعه و نوسازي بيمارستانها تنها با اعتبارات دولتي امكان پذير نيست و نيازمند حمايت هاي خيرين هستيم.
اين مقام مسئول با اشاره به قدمت كار خيرين در كشور و بيان نمونه هايي از آن از جمله حفر قنات تا ساخت مسجد و مدرسه، خاطرنشان كرد: اكنون مشاركت در ساخت بيمارستان و مراكز بهداشتي درماني از جمله اقدام هاي است كه خيرين كشور با انجام آن سعي در آباداني كشور و كمك به همنوعان خود دارند .
7198/6048