۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۱۰
کد خبر: 82089675
T T
۰ نفر
معاون وزيركشور: احزاب در فضاي نقادي كشور فعال تر عمل كنند

ساري- ايرنا- معاون سياسي وزير كشور با تاكيد بر اينكه انتقاد احزاب از دولت روي چشم دولت تدبير و اميد قرار دارد، گفت: احزاب در فضاي كشور فعال تر وارد شوند چرا كه اصلاح امور كشور مرهون وجود فضاي نقادي است.

محمد حسين مقيمي عصر پنجشنبه در نشست هم انديشي احزاب و گروههاي سياسي مازندران اظهار داشت: مشكلات پيش رو به تنهايي توسط دولت قابل حل نيست و ضرورت دارد احزاب، گروهها و مردم در اين راه دولت را ياري رسانند.
وي با بيان اينكه دولت يازدهم به فعاليت قانونمند در همه زمينه ها از جمله كارهاي حزبي اعتقاد دارد، گفت: يكي از دلايل موفقيت در برگزاري انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري التزام به قانون در همه زمينه ها بوده است.
وي افزود: دولت بر اساس اعتقادي كه به حضور احزاب و تشكل ها داشت زمينه ورود همه احزاب و گروههاي سياسي داراي مجوز قانوني را در انتخابات فراهم كرد.
معاون سياسي وزير كشور بيان كرد: خانه احزاب كه تعطيل شده بود را فعال كرديم و با حضور در استان ها و برگزاري نشست هاي مختلف، تلاش شده تا نشاط سياسي در طول انتخابات در كشور حاكم شود.
مقيمي آزادي بيان را از افتخارات نظام جمهوري اسلامي برشمرد و گفت: تلاش دولت هم اين بود تا همه داوطلبان تاييد صلاحيت شده، اهداف، ايده ها و برنامه هاي انتخاباتي و كاري خود را به طور مستقيم و يا با واسطه بيان كنند تا نشاط سياسي و تبليغاتي براي همه گروه هاي سياسي مهيا باشد كه با تمهيد شرايط لازم از سوي وزارت كشور، قريب به اتفاق فعالان سياسي و سخنرانان آنان، در فضايي امن و آرام نظرات خود را بيان كردند.
وي تاكيد كرد: دولت تدبير و اميد به منتقدان و مخالفان خود اجازه مي دهد تا نظرات و ديدگاه هاي خود را بيان كنند كه البته اين مهم از افتخارات نظام است.
وي افزود: امروز كسي نمي تواند ادعا كند كه دولت براي فعالان سياسي در انتخابات محدوديت ايجاد كرده است.
** كار براي مردم مبناي انتخاب مديران دولتي
معاون سياسي وزير كشور تحقق اقتصاد مقاومتي در عمل، كاهش چالش هاي اجتماعي و خدمتگزاري بي منت به مردم را مهم ترين محور فعاليت دولت در سال جاري برشمرد و تاكيد كرد: براي دولت كارآمدي مديران خيلي مهم است و هر كس كه در جهت تحقق اين برنامه ها تلاش و مجاهدت كند، ازنظر ما همسو با دولت است.
مقيمي اظهار داشت: دولت تنها كار كردن براي مردم در جهت تحقق برنامه هاي نظام را مبناي همسويي جريان ها و افراد همكار در بدنه دولت قرار مي دهد و در اين زمينه از احزاب انتظار دارد تا به استانداران و فرمانداران كمك كنند تا در تحقق برنامه هاي نظام موفق شوند.
وي افزود: دولت مجري قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي در كشور است و در مجموعه نظام براي اعتلا و سريلندي ايران اسلامي تلاش مي كند، در نتيجه به دنبال افرادي است كه خادم ملت باشند و براي خدمت به مردم وقت بگذارند.
وي با اظهار اينكه مشكلات كشور به تنهايي توسط دولت قابل حل نيست، از احزاب، گروهها و مردم در اين راه در خواست كمك كرد و گفت: دولت به قول، قرارها و وعده هايش در استفاده از نيروهاي كارآمد، پاكدست، با اخلاق و معتقد به رعايت قانون پايبند است.
** برجام سبب افتخار است
مقيمي يكي از وعده هاي دولت يازدهم به مردم را سر و سامان دادن به مسايل خارجي دانست و گفت: امروز بايد به برجام افتخار كرد و اين نكته را دريافت كه برجام قرار نيست همه مشكلات را در كوتاه مدت حل كند.
وي افزود: هيچ كس ادعا نكرده است كه برجام قرار است همه مشكلات را حل كند، بلكه تنها راه را باز كرده است به گونه اي كه امروز مي توانيم با همه كشورهاي جهان به استثناي يك يا 2 كشور ارتباطات اقتصادي داشته باشيم و كار كنيم.
معاون سياسي وزير كشور حضور روساي جمهوري و هيات هاي خارجي در ايران را در فاصله زماني اندك بعد از امضاي برجام تاكنون نشانگر عظمت جمهوري اسلامي دانست و گفت: ديپلمات هاي جوان ما كه پشتوانه آنان دعاي مردم ، علما و مراجع بود در سايه رهبري حكيمانه رهبر معظم انقلاب و مديريت خردورزانه رئيس جمهوري بود موفق شدند در برابر بزرگ ترين قدرت هاي سياسي و ديپلماسي دنيا حقوق برحق ملت ايران را در داشتن چرخه سوخت هسته اي حفظ كنند.
در اين نشست نمايندگان احزاب و گروههاي سياسي مازندران ديدگاههاي خود را با معاون وزير كشور درميان گذاشتند.
معاون وزير كشور براي شركت در آيين پاياني گردهمايي تخصصي و آموزشي فرمانداران سراسر كشور در ساري به مازندران سفر كرد.
اين گردهمايي در 2 مرحله از 30 ارديبهشت تا ششم خرداد برگزار شد .
6982/1654 /8005
۰ نفر