۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۳
کد خبر: 82086754
T T
۰ نفر
استاندار: فعالیت روابط عمومی دستگاه های اداری گلستان سنتی است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: فعالیت روابط عمومی دستگاه های اداری این استان سنتی و خالی از جذابیت های لازم برای كارآمدی بهتر و ارائه عملكرد و خدمات حرفه ای متناسب با نیازهای روز جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن صادقلو روز سه شنبه در ششمین همایش روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان گلستان كه در گرگان برگزار شد اظهار كرد: این گونه عملكرد و فعالیت با توجه به رشد سریع انتقال اخبار و اطلاعات در جهان مدرن منجر به وارد شدن آسیب جدی به بدنه نهادهای عمومی و دولتی می شود.
وی بیان كرد: از جمله مخاطرات جدی جایگاه روابط عمومی در دستگاه ها انتخاب افراد نامناسب و فاقد شرایط و تخصص لازم برای این مسوولیت است و گویا هر كس صدای بهتری دارد و یا زیباتر سخن می گوید فارغ از آن كه اطلاعی از جایگاه و حساسیت روابط عمومی داشته باشد، برای مسوولیت برگزیده می شود.
استاندار گلستان افزود: سخنوری فقط یكی از ویژگی های مسوولان روابط عمومی است و در كنار آن شناختن اهداف دستگاه محل فعالیت، تسلط بر موضوع و داشتن اهداف و برنامه برای ارتقای سازمان از جمله شرایط موثر برای مسوولان روابط عمومی ادارات، نهادها و شركت ها است.
صادقلو ادامه داد: یكی از مشكلات مدیران روابط عمومی در دستگاه ها جدی نگرفتن این مسوولیت توسط مدیران است كه راه حل برطرف شدن مشكل اثبات توانایی ها توسط روابط عمومی ها و جلب اعتماد هر چه بیشتر مدیران است.
وی گفت: روابط عمومی ها باید نقش پشتوانه های تاثیرگذار را برای دستگاه ها و مدیران ایفا كرده و به گونه ای رفتار كنند كه گذشتن از نام و تخصص آن ها امكان پذیر نباشد.
استاندار گلستان بیان كرد: دولت تدبیر و امید در طول 3 سال فعالیت خود منشا خدمات موثر و زیربنایی بسیاری بوده كه نقش روابط عمومی دستگاه های اداری در معرفی این خدمات به مردم انكارناپذیر است.
صادقلو در ادامه به شعار سال 95 اشاره كرد و گفت: روابط عمومی ها با اجرای برنامه های ویژه به نقش اقتصاد مقاومتی در بهبود عملكرد دستگاه محل فعالیت خود پرداخته و تاثیر فراوان آن را با روش های علمی و كارشناسی شده مطالعه كنند.
یك مدرس دانشگاه و فعال مطبوعاتی گلستان نیز در این جلسه گفت: یكی از نیازهای اساسی روابط عمومی دستگاه های اداری استان بهره گرفتن از افراد مطلع به شرایط روز و قدرتمند در تحلیل شرایط است.
احسان مكتبی اظهار كرد: یكی از ویژگی های دولت قدرتمند برخورداری از رسانه های قوی و صاحب ایده و خلاقیت است كه روابط عمومی ادارات به عنوان یك بال قوی می تواند حامی جدی و تاثیرگذاری در راه هر چه قدرتمندتر كردن حاكمیت باشند.
وی افزود: در سال های اخیر و با رشد تكنولوژی و فن آوری های جدید بر آگاهی شهروندان ناشی از انتقال فراوان اطلاعات و اخبار افزوده شده كه باید بتوان از این ظرفیت برای رسیدن به توسعه متوازن استفاده كرد.
مشاور رسانه ای استاندار گلستان هم در این جلسه بر لزوم تقویت هر چه بیشتر روابط عمومی ها به دانش روز تاكید كرد و گفت: روابط عمومی های قوی و كارآمد امكان مچ گیری رسانه ای از استاندار را تا حد زیادی از بین برده و مانع از بروز مشكلات حاشیه ای برای دستگاه ها می شود.
امیرعبدالسلام مهیمنی اظهار كرد: یكی از مشكلاتی كه روابط عمومی ها با آن مواجهند قانونمند نشدن فعالیت شبكه های مجازی و فعالیت آزادانه و بدون ضابطه آن ها در انعكاس اخبار و عكس های نادرست و حاشیه آفرین است.
وی بیان كرد: به عنوان مثال در زمان حاضر روابط عمومی ها چند گام از شبكه های مجازی در ارسال عكس و اخبار عقب تر هستند و اگر نتوانند این فاصله را پر كنند باید در انتظار بروز حاشیه های فراوان ناشی از انتشار اخبار نادرست بود.
همچنین مدیر كل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در این جلسه با ارائه مدل های روابط عمومی الكترونیك، بر لزوم حركت روابط عمومی ها به سمت درج اخبار و عملكرد دستگاه ها با استفاده از تصاویر و مدل های به روز شده مشابه آن تاكید كرد.
حسین مومنی اظهار كرد: لازم است روابط عمومی ها همگام با تحولات و پیشرفت های روز دنیا حركت كنند تا از هیچ نوع نوآوری و تكنولوژی ارتباطی و اطلاعاتی دور و عقب نمانند.
مدیركل روابط عمومی استانداری گلستان هم در این جلسه گفت: روابط عمومی نقش مهم و برجسته ای در برخورد با مخاطبان دارد و ارتباط گسترده با تعداد زیادی از مخاطبان كه روزانه به آن مراجعه و درخواست اطلاعات می كنند، می تواند روش مناسبی در اختیار مدیران سازمان ها و مؤسسات قرار دهد.
علی یازرلو بر لزوم حركت دستگاه ها به سمت روابط عمومی الكترونیك تاكید كرد و گفت: از این طریق مردم می توانند نظرات خود را آسان تر و سریع تر به گوش مسؤلان برسانند و این كار از نظر سنجی هایی كه انجام آن مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار است، جلوگیری می كند.
وی بیان كرد: امروز روابط عمومی ها تنها با كاركنان، سازمان، مشتریان و روزنامه نگاران مواجه نیستند بلكه با كسانی كه ممكن است از سراسر دنیا وارد سایت آن ها بشوند و درخواست اطلاعات، خدمات و یا تسهیلات نمایند، رو به رو هستند.
7331/6203