۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82086290
T T
۰ نفر
انيميشين يكي بود يكي نبود بر اساس كتابي از ولايتي توليد شد

تهران- ايرنا- انيميشن «يكي بود يكي نبود سرزمين من ايران بود» بر اساس كتابي از علي اكبر ولايتي در مركز صبا توليد شد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي مركز صبا، مجموعه انيميشن يكي بود يكي نبود سرزمين من ايران بود بر اساس كتاب «پويايي فرهنگ و تمدن اسلام و ايران» نوشته علي اكبر ولايتي، در 50 قسمت پانزده دقيقه اي به تهيه كنندگي اميد نجيب زاده و كارگرداني روانبخش صادقي در مركز صبا توليد شد.
اين مجموعه ماجراهاي پدربزرگي را به تصوير مي كشد كه در زمان حال برنامه اي رايانه اي براي آشنايي بچه ها با تاريخ و تمدن ايران نوشته و بر اساس اتفاقاتي دو نوه او مريم و بهمن وارد برنامه شده و در دل تاريخ قرار مي گيرند.
پدر بزرگ سعي در برگرداندن آنها دارد و در اين حين دوره هاي مختلف تاريخي مرور مي شود؛ بچه ها پيش مي روند و با مشاهير آشنا مي شوند.
مجموعه انيميشن يكي بود يكي نبود سرزمين من ايران بود، در اين 50 قسمت به دوره ذكرياي رازي مي رسد و بناست سريال ادامه داشته باشد.
ماجراهاي داستان اين مجموعه از ابتداي تاريخ ايران و ورود آريايي ها به سرزمين ايران شروع مي شود و در سير تاريخ وفادار به اتفاقات، داستان پيش مي رود.
مركز پويانمايي صبا از زيرمجموعه هاي سازمان صدا و سيما كه در سال 1374 با نام شركت فرهنگي هنري صبا تاسيس و به مركز صبا تغيير نام يافت. اين مركز متولي سياست گذاري، برنامه ريزي، توليد و تامين پويانمايي براي شبكه هاي سيما است. مركز صبا توجه به داستان هاي بومي ايراني و ديني از جمله اولويت هاي اين مركز در توليداتش بوده است، مجموعه انيميشني شكرستان از توليدات اين مركز است.
فراهنگ**9157 ** 1569
۰ نفر