۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82086283
T T
۰ نفر

20 درصد مدارس كشور توسط خیران احداث شده است

۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82086283
20 درصد مدارس كشور توسط خیران احداث شده است

ایلام - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و مشاركت های مردمی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس با اشاره به این كه 20 درصد مدارس كشور توسط خیران احداث شده است، گفت: هنوز به ساخت فضاهای جدید آموزشی در نقاط مختلف نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، سید باقر مسلمی روز سه شنبه در هجدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ایلام اظهار كرد: این میزان ساخت مدرسه توسط خیران معادل 18 هزار و 700 مدرسه در قالب 105 هزار كلاس درس با 11 میلیون و 816 هزار متر مربع مساحت است.
وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مدارس كشور 55 هزار فضا با سرانه كمتر از 50 متر مربع برای هر كلاس درس بود ولی پس از سال 57 با وجود همه مشكلات، جنگ تحمیلی و نابودی منابع اقتصادی تعداد مدارس به 107 هزار فضا با 526 هزار كلاس درس و زیربنای 63 میلیون و 850 هزار متر مربع رسید.
معاون توسعه مدیریت و مشاركت های مردمی سازمان نوسازی مدارس كشور یادآور شد: این سازمان در حوزه مدرسه سازی گوی سبقت را از دیگر نهادهای خیریه ربوده به طوری كه در سال های گذشته تا هشت هزار میلیارد ریال نیز از سوی مردم خیر برای مدرسه سازی تعهد شده است.
مسلمی تاكید كرد: این در حالیست كه میزان درآمد صدقات كمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین سازمان خیریه كشور سالانه یك هزار و 800 میلیارد ریال است.
وی گفت: ساخت مدرسه ریشه در اعتقادات دینی مردم دارد و ملت مسلمان ایران با پیروی از دستورات و كلام وحی به كار و انفاق روی آورده اند.
معاون توسعه مدیریت و مشاركت های مردمی سازمان نوسازی مدارس كشور افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحول گسترده ای در حوزه بهبود فضاهای آموزشی ایجاد شد ولی با این وجود در حوزه فضا و تجهیزات اگر چه اقدام های فراوانی صورت گرفته ولی به علت سیاست های غلط گذشته هنور تا رسیدن با استانداردهای لازم شكاف زیادی وجود دارد.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز در این آیین با تقدیر از اقدام خیران در ساخت مدارس گفت: مدرسه سازی به عنوان باقیات صالحات از اجر و پاداش بسیاری نزد خدواند متعال برخوردار است.
مجید قدمی با اشاره به سخن پیامبر مكرم اسلام (ص) كه بهترین مردم كسی است كه به مردم سود برساند، اضافه كرد: معیار خوبی انسان تاثیر سودمندی آنها در جامعه است.
در این آیین خیران شركت كننده در این جشنواره كمك های نقدی خود را برای توسعه و ساخت فضاهای آموزشی جدید در این استان اهدا كردند همچنین از تعدادی خیر مدرسه ساز نیز تجلیل شد.
7171/9002