۲۱ مرداد ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 8208004
T T
۰ نفر
هزاران نفر در برلین علیه جنایات صهیونیست ها در لبنان راهپیمایی کردند # برلین، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/05/85 خارجی.آلمان.سیاسی. بیش از 4 هزار نفر از مسلمانان لبنانی، فلسطینی، عراقی، ایرانی، ترک و آلمانی و همچنین طرفداران گروه های صلح طلب و مخالف جنک بعدازظهر شنبه در برلین پایتخت این کشور علیه جنایات رژیم نژادپرست اسراییل در لبنان و فلسطین راهپیمایی کردند. تظاهرکنندگان که تابوت سمبلیک "عدالت، انسانیت و وجدان" را در دستان خود داشتند پلاکادرهایی نیز با مضامین "به تجاوز اسراییل در لبنان و فلسطین پایان دهید"، "به اشغال اسراییلی/ صهیونیستی پایان دهید"، "ملت لبنان و فلسطین به قتل می رسد و جهان نظاره می کند" را با خود حمل می کردند.
در این تظاهرات که تعداد زیادی پرچم لبنان، فلسطین و جمهوری اسلامی ایران و لااله الاالله و همچنین پلاکادر "بوش تروریسم شماره یک" به چشم می خورد، شرکت کنندگان شعارهایی از قبیل "صهیونیست ها، فاشیست هستند و کودکان و غیرنظامیان را به قتل می رسانند"، "اسراییل تروریست"، "بوش تروریست"، "مرک بر صهیونیست"، "آزادی برای لبنان و فلسطین" و "قتل عام را متوقف کنید" سر دادند. در جریان این تظاهرات یکی از سخنرانان گفت: آمریکا از قتل عام مردم لبنان بشدت حمایت می کند و ازسوی دیگر مقامات واشنگتن با تهدید ایران و سوریه قصد دارند کنترل منطقه خاورمیانه و خلیج فارس را در اختیار بگیرند.
یکی دیگر از سخنرانان گفت: اسراییل با وجود تصویب قطعنامه شورای امنیت، به جنک خود در لبنان ادامه می دهد و ما خواهان پایان هر چه سریع تر این جنک هستیم. این سخنران افزود: حزب الله نزد مردم لبنان محبوبیت دارد و نمی توان این حزب را خلع سلاح کرد. در ادامه این مراسم زمانی که مجری اعلام کرد "ما از شهر برلین به سید حسن نصرالله رهبرمان و به رزمندگان لبنانی سلام می رسانیم" اظهارات وی با تشویق و احساسات شدید حضار روبرو شد. در این تظاهرات همچنین پلاکادرهای بزرگی چون "ما لبنانی ها در برابر اسراییل تسلیم نمی شویم"، "دست ها از ایران کوتاه"، "آقای بوش نفت عراق وجهه آمریکا را خدشه دار خواهد کرد"، "نه به جنک اسراییل" و "ما جنک اسراییل و قتل عام مردم در لبنان و فلسطین را محکوم می کنیم" نیز به چشم می خورد. در آغاز این راهپیمایی نیز زمانی که عده ای از فلسطینی ها و لبنانی ها با در دست داشتن پرچم های لبنان و فلسطین به حمایت از سید حسن نصرالله شعارسردادند نیروهای امنیتی آلمان آنها را محاصره و یکی از آنهارا دستگیر و به همراه خود بردند. پیش از این مقامات آلمانی با تصوب قانونی حمل هرگونه نشان حزب الله و نیزتصاویر سیدحسن نصرالله رهبر جنبش مقاومت اسلامی لبنان در راهپیمایی ها را ممنوع اعلام کرده بودند. در هفته های گذشته مسلمانان شهرهای مختلف آلمان با برگزاری راهپیمایی و تجمع های گسترده، ضمن ابراز خشم و انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و فلسطین، بویژه کشتار زنان و کودکان در قانا، حمایت خود را از مقاومت اسلامی لبنان نیز به نمایش گذاشته اند. اروپام/2050/250/1439/1392
۰ نفر