۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82079434
T T
۰ نفر

فرماندار: شيلات شهرستان سروآباد توسعه مي يابد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82079434
فرماندار: شيلات شهرستان سروآباد توسعه مي يابد

سنندج- ايرنا- فرماندار سروآباد گفت: در ديدار با رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي توسعه شيلات سروآباد مورد بحث قرار گرفت و او نيز بر توسعه شيلات شهرستان تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا، نصراللهي زاده رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي به همراه كريم ذوالفقاري مدير كل جهاد كشاورزي استان كردستان، مسعود روحاني فرماندار كامياران، علي مفاخري فرماندار سروآباد، برخي از مسولان شهرستان سروآباد و معاونين جهاد كشاورزي استان كردستان از مجتمع پرورش ماهي روستاي ديوزناو و طرح توسعه باغات و شيلات شهرستان سروآباد بازديد كردند.
فرماندار سروآباد در حاشيه اين بازديد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، به اهداف سفر مسوولان استاني به شهرستان سروآباد اشاره كرد و گفت: هدف مسوولان استاني از اين بازديد مشاهده پتانسيل ها و ظرفيت هاي شهرستان سروآباد در حوزه گردشگري، توسعه باغات و شيلات است.
علي مفاخري با بيان اينكه مسوولان استاني از عملكرد فاز اول مجتمع پرورش ماهي ديوزناو رضايت كامل دارند، افزود: باتوجه به موفقيت فاز اول مجتمع پرورش ماهي ماهيان سردآبي سيروان در روستاي ديوزناو، رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي و مدير كل جهاد كشاورزي كردستان بر اجراي فاز دوم اين مجتمع تاكيد كرد.
وي با اشاره به اينكه توجه ويژه استاندار كردستان و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي به شهرستان سروآباد محسوس است، اضافه كرد: مسوولان استاني نسبت به تخصيص اعتبارات از محل تملك دارايي به شهرستان سروآباد در سال 95 توجه ويژه اي خواهند داشت.
وي به اختصاص 160 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات ماده 180 به شهرستان سروآباد در سال گذشته اشاره كرد و گفت: متاسفانه سال 94 وضعيت اعتبارات و بودجه نامطلوب بود و تا به امروز از محل اين اعتبارات ريالي به شهرستان سروآباد تخصيص داده نشده است و اميدواريم در سال جاري اعتبارات بسيار خوبي به شهرستان سروآباد تزريق شود.
وي به وضعيت گردشگري شهرستان اشاره كرد و افزود: سروآباد به لحاظ وضعيت توپوگرافي و مناطق بكر و زيبا از پتانسيل گردشگري بسيار خوبي برخوردار است و اميدواريم كه مسوولان استاني نسبت به اين پتانسيل مهم شهرستان توجه ويژه داشته باشند.
فرماندار سروآباد با بيان اينكه رييس سازمان برنامه و بودجه استان كردستان نسبت به توسعه شيلات در شهرستان سروآباد تاكيد دارد، خاطرنشان كرد: باتوجه به ظرفيت شهرستان سروآباد در زمينه شيلات، ريس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كردستان ابراز اميدواري كرد از محل اعتبارات سفر رياست جمهوري به استان كردستان اعتباري در اين خصوص به شهرستان تخصيص دهند.
وي افزود: يكي از راه هاي خارج كردن سروآباد از بن بست باتوجه به افتتاح جاده گاران تيژ تيژ در آينده اي نزديك، تكميل مسير ارتباطي كامياران به سروآباد است.
وي ادامه داد: تكميل مسير ارتباطي كامياران و اهميت آن در رونق و توسعه شهرستان سروآباد در ديدار با نصراللهي زاده رييس سازمان برنامه و بودجه، مطرح و بر تكميل آن نيز تاكيد شد كه اميدواريم با بهبود وضعيت اعتبارات در سال جاري اين پروژه مهم نيز به سرانجام برسد.
مفاخري به توسعه شيلات در محدوده سد داريان اشاره كرد و گفت: باتوجه به نظر مساعد رييس سازمان برنامه و بودجه و مدير كل جهاد كشاورزي استان كردستان نسبت به توسعه شيلات در شهرستان سرواباد، 13 روستاي اين شهرستان كه در اطراف سد داريان قرار دارند از مزاياي سد بهره مند شوند.
او تاكيد كرد: توسعه شيلات در اين شهرستان در ماندگاري روستائيان در روستا و دلگرم بودن آنها تاثير بسزايي دارد.
7902/6108

سرخط اخبار استان‌ها