۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۰۴
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84848787
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

 سروآباد کردستان ظرفیت های اقتصادی فرهنگی بسیاری دارد

سنندج - ایرنا - نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی سروآباد کردستان گفت: تمامی روستاهای این شهرستان سروآبادظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به یک برند خاص را دارند.

به گزارش ایرنا، شوا قاسمی پور شامگاه سه شنبه در جلسه توزیع اعتبارات سروآباد اظهار داشت: این شهرستان در بحث گردشگری، کشاورزی، باغداری و صنایع دستی قابلیت ها و ظرفیت های بسیاری دارد که در کمتر شهرستانی وجود دارد.

وی افزود: روستاهای این شهرستان هر کدام در تولید محصولات متنوع باغی، کشاورزی، شیلات و گردشگری دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که می توان هر روستای این شهرستان را با یک برند خاص معرفی کرد.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه توسعه شهرستان سروآباد توجه به بخش گردشگری و کشاورزی و باغداری آن است که با توجه بیشتر به این بخش ها می توانیم شاهد تولید بیشتر، اشتغالزایی، ایجاد درآمد پایدار، رونق و شکوفایی و در نهایت رشد اقتصادی در این شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: مردم شهرستان سروآباد مردمانی مرزدار، غیور، مهمان نواز و مهربانی هستند که لایق بهترین ها هستند که در سخت ترین شرایط نیز پای نظام و انقلاب ایستاده اند و اقدام به اعتراض و شکایت نکرده اند تا بهانه به دست دشمنان بیفتد.

قاسمی پور افزود: وجود ۵۴ شهید در روستای پایگلان بخش مرکزی و بیش از ۴۱۵ شهید، جانباز و ایثارگر در کل شهرستان بیانگر انقلابی بودن مردم این شهرستان است لذا خدمت رسانی به این مردم یک وظیفه و تکلیف است.

وی با اشاره به سفر کمیسیون عمران مجلس به استان کردستان و بازدید از شهرستان سروآباد گفت: در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس آسفالت ۲۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان سروآباد برای امسال به تصویب رسید.

بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سروآباد اختصاص یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: سهم شهرستان سروآباد از اعتبارات تملک دارایی در سالجاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است .

ارسالان ازهاری اظهار داشت: اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان سروآباد بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است که این میزان اعتبار در ردیف های متفاوتی که درآینده ابلاغ خواهند شد افزایش خواهد داشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ادامه داد: امسال ۱۰درصد اعتبارات تملک دارایی استان به طرح های دانش بنیان اختصاص یافته است لذا هر شهرستانی که در این زمینه طرح ها و برنامه هایی دارند باید به ما اعلام کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی محدود و کم است گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم که کمتر به اعتبارات دولتی تکیه داشته باشیم و بتوانیم از وجود سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز بهره بگیریم چون اعتبارات و منابع دولتی محدود است.

ازهاری اضافه کرد: پروژه های نیمه تمامی در سطح استان و شهرستان ها داریم که با اعتبارات دولتی امکان اتمام آنها نیست لذا آمادگی داریم که این پروژه ها را در هر حوزه ای که باشند به بخش های خصوصی واگذار کنیم.

وی ادامه داد: تاکید شده که دستگاه های متولی نظیر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری سایر دستگاه های دیگر طرح مطالعاتی آن را آماده کرده و در یک بازه زمانی دو ماهه تحویل دهیم تا بتوانیم مجوز کمیسیون ماده ۲۳ را برای آن اجرایی کنیم که دارای ردیف اعتباری است.

ازهاری افزود: در بحث رشد اقتصادی نیز امسال برای تمام استان ها و به تبع شهرستان های یک تکلیف شده است که با بکارگیری تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در تمامی بخش های مختلف یک رشد اقتصادی را داشته باشند که ما برای شهرستان سروآباد رشد پنج و یک دهم درصد را در نظر گرفته ایم لذا تمام مدیران و مسوولان شهرستانی باید تمام توان و تلاش خود را بکار گیرند تا این رشد اقتصادی تحقق پیدا کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان اضافه کرد: ما در استان کردستان ۸۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار مطالعات اقتصادی آنها را به ویژه در حوزه اشتغالزایی انجام داده ایم که سهم

شهرستان سروآباد ۴۰ روستا است که ۴۷۵ پروژه اشتغالزایی در بخش های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت با اشتغال ۲ هزار نفری پیش بینی شده است که تلاش خواهیم کرد این مصوبات به سرانجام برسد و بتوانیم مشکلات مهم استان و شهرستان ها را کاهش دهیم.

فرماندار شهرستان سروآباد نیز گفت: این شهرستان جزو ۳۱ شهرستان محروم کشور است و باتوجه به اینکه یکی از سیاست های مهم دولت محرومیت زدایی است می طلبد که در این راستا تلاش و همت کنیم که محرومیت این شهرستان را به حداقل برسانیم.

حسن زارعی افزود: مشکلات شهرستان سروآباد در بحث تامین آب شرب، فاضلاب، طرح هادی، تعمیر و تجهیز مدارس، راه و آسفالت و بیکاری است که باید به صورت ویژه به این شهرستان توجه شود تا مشکلات آن کمتر شود.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه ۹۰ کیلومتر رودخانه خروشان سیروان از شهرستان سروآباد می گذرد بسیاری از زمین های کشاورزی و حاصلخیز این شهرستان با کمبود آب روبرو هستند در حالی که اگر مشکل آب کشاورزی این زمین ها برطرف شود برای هزاران نفر اشتغالزایی می شود.

وی اضافه کرد: امسال سهم شهرستان سروآباد از اعتبارات تملک دارایی و استانی ۱۰۲ میلیارد تومان است که با اولویت بندی طرح های مهم در بخش های کشاورزی، راه، گردشگری و آب و فاضلاب هزینه خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha