۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۰
کد خبر: 82076918
T T
۰ نفر
شهيد شيرودي از ستارگان پرفروغ آسمان دفاع مقدس است

نوشهر-ايرنا- سرپرست گروه محورشناسي وتحقيقاتي دانشجويان دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: شهيد علي اكبر قربان شيرودي ازستارگان پر فروغ آسمان دفاع مقدس است و رشادت هاي ايشان مثال زدني و وصف ناپذير است.

ناخدا غلامرضا طحاني روز دوشنبه در آئين گراميداشت شهيد شيرودي در گلزار شهداي شهر شيرود تنكابن بااداي احترام به مقام شامخ اين شهيد بزرگوار افزود: شهادت همچون ميوه اي است كه نمي توان آن را نارس چيد و تا زماني كه انسانها قلبشان سرشار ازعشق به خداوند نباشد به اين درجه رفيع نائل نمي گردند.
وي با اشاره به دلاورمردي هاي شهيد شيرودي اظهارداشت: اين شهيد بزرگوار كه با رشادت ها و دلاورمردي هاي خود علاوه بر اينكه باعث تقويت روحيه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس مي شد، توانست ضربه هاي سنگيني را به دشمنان اسلام وارد نمايد.
طحاني با بيان اينكه شهيد شيرودي عاشق انقلاب و ولايت بود و همواره سعي مي كرد پيوند مستحكم بين ارتش و روحانيت برقراركند، خاطرنشان كرد: اين شهيد بزرگوار از هيچ تلاشي فرو گذار نمي كرد و عاشق پرواز بود و براي پيروزي و نبرد عليه دشمن، زمان نمي شناخت و شبانه روز براي پيشبرد اهداف جنگي تلاش مي كرد.
وي تصريح كرد: شجاعت و دلير مردي شهيد شيرودي دربين خلبانان هوانيروز مثال زدني بود و براي رسيدن به هدف هيچ مانعي نمي توانست وي را از انجام مأموريت باز دارد.
فرماندار ويژه شهرستان تنكابن نيز دراين آيين گفت: امروز ملت ايران اسلامي مديون همه شما عزيزاني است كه تلاش مي كنيد تا امنيت و آرامش در جمهوري اسلامي برقرار باشد و بايد قدردان زحمات شما باشند.
سيد امير حسيني جو افزود: اگر وضع اقتصادي كشور خوب باشد اما امنيت برقرار نباشد نمي توانيم از اين ظرفيت ها استفاده كنيم و كشور دچار آسيب هاي جدي خواهد شد.
وي به تفاوت هاي اساسي و ساختاري بين انقلاب اسلامي با ساير نظام ها در جهان اشاره كرد و اظهارداشت: جمهوري اسلامي بر پايه فرامين ديني و با حضور همه آحاد جامعه برپا شده است و هيچ قدرتي نمي تواند كوچكترين آسيبي به آن وارد كند.
حسيني جو تصريح كرد: امروز مسئولين نظام بايد با جديت درمسير شهدا و آرمان هاي انقلاب اسلامي گام بردارند تا انقلاب اسلامي به اهداف والاي خود نائل آيد.
در اين آئين معنوي گروه محورشناسي و تحقيقاتي دانشجويان دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش جمهوري اسلامي با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل از مقام شامخ شهيد شيرودي تجليل كردند.
شهيد علي اكبر قربان شيرودي در دي ماه 1334 در روستاي بالا شيرود از توابع شهرستان تنكابن در خانواده اي كشاورز و متدين به دنيا آمد و پس از تحصيلات متوسطه در سال 1351 وارد ارتش شد .
وي دوره مقدماتي خلباني را در تهران به پايان رساند و پس از آن آموزش هدايت بالگرد كبرا را در پادگان اصفهان گذراند و با درجه ستوانياري فارغ التحصيل شد.
شهيد شيرودي با اوج گيري جريانات انقلاب اسلامي به صفوف راهپيمايان پيوست و به دستور حضرت امام خميني (ره) پادگان را ترك كرد و با شروع جنگ تحميلي رهسپار جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شد.
اين خلبان شجاع و سرافراز كشور سرانجام هشتم ارديبهشت 1360 در حال پرواز و بمباران مواضع دشمن در منطقه بازي دراز ، بالگردش مورد اصابت گلوله تانك قرار گرفت و به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
شهرستان 162 هزار نفري تنكابن 561 شهيد در دوران دفاع مقدس و يك شهيد مدافع حرم نيز تقديم انقلاب و اسلام كرده است.
/7513/ 1602/1899/1352
۰ نفر