۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82074061
T T
۰ نفر

فرمانده یگان ویژه حفاظت از اراضی استان قزوین معرفی شد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82074061
فرمانده یگان ویژه حفاظت از اراضی استان قزوین معرفی شد

قزوین - ایرنا - فرمانده یگان ویژه حفاظت از اراضی دولتی و ملی اداره كل راه و شهرسازی استان قزوین معرفی شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سرهنگ نادر میرزائی در جلسه معارفه خود به عنوان فرمانده یگان ویژه حفاظت از اراضی دولتی استان خاطر نشان كرد: زمین از عوامل مهم و اساسی تولید محسوب شده و در حیات بشر نیز نقش اساسی دارد.
وی با بیان اینكه زمین در تثبیت ثروت و موقعیت اجتماعی اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیر گذار است، افزود: استان قزوین همواره به دلیل داشتن شرایط خاص اقلیمی، جغرافیایی و صنعتی خود، افزایش جاذبه تصرف و تصاحب غیرمجاز زمین در میان عناصر سودجو را به دنبال داشته است.
به گفته وی، افزایش قیمت زمین و فاصله طبقاتی به همراه كسب ثروت نامشروع از سوی كسانی كه هیچ نقشی در امر تولید ثروت نداشته اند، از پیامدهای پدیده شوم زمین خواری به شمار می رود.
وی ادامه داد: مسایل مطرح شده در این رابطه باعث شده افكار عمومی خواهان برخورد جدی مسئولان با سودجویان و سوء استفاده گران از اموال دولتی و ملی در این زمینه باشد.
سرهنگ میرزائی یادآور شد: افزایش مسئولیت دولت در بهره برداری مناسب از زمین در جهت منافع عمومی، ثبت دقیق نقشه های ثبتی، وضعیت مالكیت زمین ها و تشدید مجازات سودجویان از جمله اقدام های دولت در این راستا است.
وی اضافه كرد: در حوزه اقدام های انتظامی و حفاظتی نیز تلاش شده با تشكیل یگان ویژه حفاظت زمین و مسكن در ساختار وزارت راه و شهرسازی و به دنبال آن در سطح اداره های كل همنام در استان ها، با پدیده ای به نام زمین خواری مبارزه به عمل آید.
این مسئول انتظامی در پایان بر اجرای دستورالعمل ها و بخش نامه های مبارزه با پدیده زمین خواری و در عین حال، حفظ كرامت و شخصیت انسانی افراد و ایجاد تحرك بیشتر گشت های انتظامی در مناطق در معرض تهدید بیشتر تاكید كرد.
6101/8054