۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۴۵
کد خبر: 82072270
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: امكانات درمانی كهگیلویه و بویراحمد مجهزتر می شود

یاسوج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: امكانات بهداشتی و درمانی این استان به مرور زمان و گام به گام مجهزتر می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلام محمد زارعی عصر پنجشنبه در آیین نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسكن بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج افزود: راه اندازی این دستگاه اقدامی مهم و ارزشمند بود و همواره جزو دغدغه های مردم، مسئولان اجرایی و متولیان حوزه بهداشت، درمان و سلامت كهگیلویه و بویراحمد به شمار می رفت.
وی بیان كرد: مسئولان و كادر درمانی بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج در حفظ و نگهداری این دستگاه احساس مسئولیت ویژه ای كنند زیرا جزو سرمایه های بیمارستان است و مایه امید بیماران و موجب نجات آنان می شود.
زارعی اظهار كرد: آموزش های لازم برای استفاده بهینه كادر درمانی بیمارستان امام سجاد (ع)یاسوج از این دستگاه ارائه شود.
وی عنوان كرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از تیرماه امسال به طور مستمر و در فواصل زمانی كوتاه پروژه هایی در حوزه های مختلف و در راستای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر كهگیلویه و بویراحمد افتتاح می شود.
زارعی ابراز داشت: بهبود وضعیت اقتصادی كشور به تحقق هر چه مطلوبتر این امر مهم در كهگیلویه و بویراحمد كمك خواهد كرد.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: دو بیمارستان شهید بهشتی و امام سجاد (ع) یاسوج جوابگوی نیاز بیماران و مراجعه كنندگان نیست زیرا با اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان مراجعه مردم كهگیلویه و بویراحمد به مراكز بهداشتی و درمانی این استان افزایش یافت.
زارعی گفت: دولت یازدهم به طور ویژه در بحث بهداشت، درمان و سلامت ورود یافته و در قالب طرح تحول نظام سلامت اقدام های ارزنده ای برای كاهش هزینه های درمان و بستری انجام داد و بخشی از مشكلات مردم در این راستا نیز برطرف شد.
وی با اشاره به لزوم شتاب بخشی در روند تكمیل و افتتاح بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج، بیان كرد: اعتباری افزون بر 150 میلیارد ریال در سال جاری به این طرح اختصاص یافته اما به دلیل كمبود نقدینگی در كشور هنوز جذب نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی كهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: دستگاه سی تی اسكن بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج با اعتباری افزون بر 25 میلیارد ریال خریداری و نصب شد.
رضا چمن افزود: در گذشته تنها یك دستگاه سی تی اسكن در یاسوج و بیمارستان شهید بهشتی این شهر وجود داشت.
وی بیان كرد: گاهی اوقات به دلیل خرابی این دستگاه مشكلاتی برای ارائه خدمات درمانی به مراجعه كنندگان ایجاد می شد و مردم نیز بلاتكلیف بوده و گلایه هایی داشتند.
چمن اظهار كرد: با نصب دستگاه جدید سی تی اسكن در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج مشكلات موجود در این زمینه تا حد قابل ملاحظه ای برطرف شده و نیازی به مراجعه بیماران كهگیلویه و بویراحمد به دیگر نقاط كشور نیست.
وی عنوان كرد: نصب و راه اندازی این دستگاه جدید به عنوان یك اقدام مهم از نیازهای اساسی بخش درمان و سلامت كهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهر یاسوج بود.
چمن ابراز داشت: نیازمندی های بخش درمان و سلامت كهگیلویه و بویراحمد در حال رفع است و تجهیز مراكز بهداشتی و درمانی این استان نیز با جدیت ادامه دارد تا آنجا كه به حد مطلوب برسد.
رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج نیز در این آیین، گفت: این دستگاه سی تی اسكن از پیشرفته ترین نوع بوده و وضوح تصویر بالایی دارد.
فرزاد وفایی افزود: این دستگاه جدید با حمایت، پیگیری و رایزنی همه جانبه رئیس دانشگاه علوم پزشكی كهگیلویه و بویراحمد و معاونت های درمان و پشتیبانی این دانشگاه خریداری و نصب شد.
بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج در سال 80 با حدود هفت هزار مترمربع زیربنا افتتاح شد.
7535/6162