۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۳
کد خبر: 82071940
T T
۰ نفر
تشكيل تيم هاي واكنش سريع منجربه كاهش زمان خدمت رساني در حوادث مي شود

قم - ايرنا - رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور با بيان اينكه ميانگين حضور در صحنه حوادث زير 9 دقيقه است گفت: تشكيل تيم هاي واكنش سريع منجربه كاهش زمان خدمت رساني در حوادث مي شود.

به گزارش ايرنا‏، ناصر چرخ ساز روز پنجشنبه در حاشيه ديدار رييس سازمان جمعيت هلال احمر با مراجع تقليد و علما در قم در گفت و گو با خبرنگاران، از تشكيل تيم هاي واكنش سريع در كشور خبر داد و افزود: تشكيل اين تيم ها در هفته هلال احمر از 18 تا 24 ارديبهشت ماه شروع شده است تا با تشكيل اين تيم ها بتوانيم در كمترين زمان در سر صحنه حوادث حضور پيدا كنيم.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به احداث خانه هاي هلال در روستاهاي سراسر كشور گفت: اين خانه ها با نگاه تحقق هر خانواده يك امدادگر پيش بيني شده است تا در روستاها خدمات امداد و نجات را ارايه كنيم.
رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور افزود: تاسيس خانه هاي هلال در روستاها امري ضروري است، چرا كه در زمان حادثه امكان بسته شدن راه هاي ورودي به روستاها و امداد رساني در حادثه وجود دارد.
وي ادامه داد: در تمام روستاهايي كه داراي دهياري هستند اين خانه ها با حضور نيروهاي امدادي و بومي آن منطقه احداث مي شود و سپس در مناطق دوردست و با جمعيت كم نيز خانه هاي هلال راه اندازي مي شود.
چرخ ساز با بيان اينكه در سطح كشور 500 پايگاه امداد و نجات وجود دارد گفت: در طرح آمايش سرزمين، توسعه پايگاه هاي امداد و نجات پيش بيني شده است و در صورتي كه بودجه آن از سوي مجلس شوراي اسلامي به تصويب برسد و به موقع تخصيص پيدا كند، راه اندازي مي شود.
وي همچنين با بيان اينكه مسئولان استان قم احداث آشيانه امداد هوايي هلال احمر را پيگيري كنند گفت: مسئولان استانداري و نهادهاي مربوطه به تعهدات خود در ساخت و ساز آشيانه امداد هوايي هلال احمر عمل كنند.
وي گفت: تامين بالگرد هوايي هلال احمر از سوي اين جمعيت تامين شده است و براي استمرار حضور اين بالگرد در استان قم نياز به آشيانه است تا بتواند در حوادث حضور به موقع داشته باشد.
بالگرد امدادي هلال احمر 15 روز در ماه در استان قم و 15 روز در استان مركزي استقرار پيدا مي كند.
رييس جمعيت هلال احمر كشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماري از مراجع تقليد و علما ديدار و گفت و گو كرد.
8138 / 1175
۰ نفر