۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82071452
T T
۰ نفر
فعالان حوزه ارتباطات به خدمات  دهي در عرصه هاي مختلف روي آورند

اصفهان -ايرنا - مدير عامل شركت مخابرات استان اصفهان گفت :اپراتورهاي نت ورك در جهان اندك است و بيشتر شركت ها به خدمات دهي هاي مختلف توجه دارند و بر اين اساس فعالان حوزه ارتباطات به خدمات دهي در عرصه هاي مختلف روي آورند.

به گزارش ايرنا، حسين كشاني شامگاه چهارشنبه در نشست مديران، مسئولان و فعالان حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در اتاق بازرگاني اصفهان افزود: در استان اصفهان در شبكه تلفن ثابت دو ميليون و 300 هزار تلفن ثابت، در شبكه همراه اول چهار ميليون و 300 هزار تلفن همراه و در شبكه ديتا 550 هزار مشترك اينترنت پرسرعت هستند.
وي اظهار كرد: گردش مالي اين شركت در سال 400 ميليارد تومان است كه در آمدهاي آن در زمينه هاي مختلف هزينه و بخشي از آن هم به سهامدار شركت پرداخت مي شود.
مدير عامل شركت مخابرات استان اصفهان گفت: در بخش سرمايه اي در سال 93 بيش از 110 ميلياد تومان، در سال گذشته 92 ميليارد تومان و در سال جاري نيز پيش بيني مي شود 100 ميليارد تومان هزينه شود.
وي اظهار كرد: سالانه 100 ميليارد تومان صرف نگهداري شبكه ها مي شود.
وي گفت: از محل درآمدهاي شركت مخابرات در بخش سرمايه اي 100درصد، در بخش نگهداري 100درصد و در بخش توسعه 60درصد در استان هزينه مي شود.
كشاني تحقق ويرچوآل ترانس ميشن و ديجيتال سرويس را دو محور فعاليت هاي شركت مخابرات در سال جاري عنوان كرد و افزود: بايد كسب و كار از روش سنتي به روش مدرن تبديل شود.
وي گفت: اكنون براي دو ميليون و 300 هزار مشترك ثابت 850 مركز مخابراتي وجود دارد كه در آينده نزديك بايد اين 850 مركز به يك مركز واحد اصلي و يك مركز آماده تبديل شود كه قابليت سرويس دهي به پنج ميليون مشترك را داشته باشد.
مدير عامل شركت مخابرات استان اصفهان خطاب به اعضاي نظام صنفي رايانه اي اصفهان گفت: به جاي پرداختن به نت ورك بايد به سمت سرويس هاي مختلف در زمينه هايي چون امنيت، بازي، مالتي مديا، هوش مصنوعي، اينترنت اشياء، پردازش ابري و مراكز داده حركت كرد.
همچنين در اين نشست مدير كل پست استان اصفهان گفت: سياست كاهش نيروي رسمي و بهره گيري از ظرفيت نيروي بخش خصوصي در شركت پست در دستور كار است و در همين راستان تا كنون سه هزار نفر از نيروهاي رسمي كاسته شده است.
سيد سعيد رجالي در استان اصفهان 50 ميليون خدمات پست فيزيكي در سال انجام مي شود و 10درصد ترافيك الكترونيكي است.
وي با بيان اينكه بايد به مساله تجارت الكترونيك و خريد و فروش اينترنتي در استان توجه بيشتري صورت گيرد، گفت: روزانه 1200 مرسوله به استان وارد و 1500 مرسوله توسط 200 فروشگاه از اصفهان صادر مي شود.
مدير كل پست استان اصفهان افزود: ميانگين سرانه مرسولات نامه اي در جهان 45 نامه است كه در ايران هشت و در استان اصفهان شش نامه در روز است.
وي خاطر نشان كرد: روز به روز تعداد نامه ها كاهش پيدا مي كند و بايد ماموريت پست تغيير كند و مباحثي مانند پست لجستيك، تجارت الكترونيك و ارائه خدمات دولتي از طريق پست بيشتر شود و در همين رابطه سال گذشته 300 قرارداد با شركت هاي دولتي و خصوصي به امضاء رسيد.
وي خاطر نشان كرد: تحقق دولت الكترونيك بدون پست امكان پذير نخواهد بود.
./7134/گ/ 6022