۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۹
کد خبر: 82066109
T T
۰ نفر
تيم روستاي اوريق قهرمان مسابقات كيو كوشين كان كاراته استان اردبيل شد

اردبيل- ايرنا - تيم روستاي اوريق مقام اول مسابقات كيو كو شين كان كاراته استان اردبيل را كسب كرد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان اردبيل ، اين مسابقات با شركت 200 نفر از استان هاي اردبيل و گيلان در سالن شهداي فجر شهر هير برگزار شد.
بر اساس اين گزارش ، در اين رقابت ها تيم روستاي اوريق اول شد ، تيم نماينده استان گيلان به مقام دوم رسيد و تيم باشگاه جعفري اردبيل نيز موفق به كسب مقام سوم شد.
كيوكوشين كاي يكي از سبك ‌هاي كاراته و يكي از محبوب ترين رشته ‌هاي رزمي در سراسر دنياست كه توسط ماسوتاتسو اوياما رزمي كار اسطوره‌ اي كره ‌اي الاصل بنيان نهاده شد.
اين رشته از عناصر مختلفي نشات گرفته كه شامل تجريبات اوياما و تكنيك‌ هاي ديگر سبك‌ هاي كاراته ‌است ، كيوكوشين كاي از سه لغت كيوكو (بالاترين ، نهايت) شين (حقيقت ، روح) و كاي (گروه و انجمن) تركيب شده‌ است.
در سبك كيوكوشين تكيه اصلي بر حفظ سلامتي جسمي و روحي حريف است ، در مبارزات كيوكوشين و اساسا در فلسفه آن پيروزي به هر قيمتي بر حريف مقابل معني ندارد.
در مبارزات كيوكوشين دو حريف رودررو به چشمان يكديگر مي نگرند و شجاعت و شهامت و دليري را به هم منتقل مي كنند اگر حريف به زمين بخورد حريف ديگر به وي احترام گذاشته عقب مي نشيند.
در فلسفه متعالي كيوكوشين هدف نهايي تناوري جسم براي رسيدن به مكارم عاليه اخلاقي است.
كيو كوشين نه تنها خشن نيست بلكه داراي روحيه لطيف است كه افتادگي و بزرگ منشي را در هنرجو پرورش مي دهد در سبك كيوكوشين خشونت وجود ندارد.
6130/6018